تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت یکتا فهندژ سعدی شیراز

یکتا فهندژ سعدی

یکتا فهندژ سعدی، شهروند بهایی علیرغم گذشت یک ماه از زمان دستگیری همچنان به صورت بلاتکلیف در اداره اطلاعات این شهر در بازداشتگاه موسوم به پلاک ۱۰۰ به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یکتا فهندژ سعدی، شهروند بهایی علیرغم گذشت یک ماه از زمان بازداشت و انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر، کماکان در بلاتکلیفی به سر می برد.

خانم فهندژ سعدی از زمان بازداشت تاکنون هیچ تماسی با بستگان خود نداشته است. خانواده این شهروند بهایی نیز علیرغم مراجعات مکرر به نهادهای امنیتی و قضایی، تاکنون موفق به ملاقات با فرزندشان نشده اند، موضوعی که به نگرانی های آنها دامن زده است.

یکتا فهندژ سعدی در تاریخ بیست و هفتم آذرماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در شیراز بازداشت و سپس به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شد.

بازداشت و بلاتکلیفی یکتا فهندژ سعدی، ادامه سیاست سرکوب و تبعیض علیه شهروندان بهائی در ایران است. جامعه جهانی بهائی، سازمان عفو بین‌الملل، و دیگر نهادهای حقوق بشری، بارها از این سیاست‌ها انتقاد کرده و خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط همه شهروندان بهائی بازداشتی شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید