بازداشت ساسان چمن آرا، شهروند ساکن ایلام

ساسان چمن آرا

ساسان چمن آرا، ساکن شهرستان ایلام در یکی از خیابان‌های این شهر توسط ماموران لباس شخصی بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲، ساسان چمن آرا،  ۳۳ ساله و اهل ایلام، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شد. منزل پدر و خواهر این شهروند نیز مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، آقای چمن آرا، صبح روز چهارشنبه، در یکی از خیابان‌های شهر ایلام توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. ماموران امنیتی پس از بازداشت آقای چمن آرا، منزل پدر و خواهر وی را نیز مورد تفتیش قرار دادند.

در حال حاضر از اتهامات مطروحه علیه آقای چمن آرا و محل نگهداری وی اطلاعی در دست نیست.

آقای چمن آرا پیش‌تر نیز در تاریخ ۱۵ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود. وی نهایتا در تاریخ چهارم بهمن ماه همان سال، با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی، از زندان تهران بزرگ آزاد شده بود.

آقای چمن آرا در جریان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱، به دلیل فعالیت های مدنی و سیاسی خود، بازداشت شده بود. وی در جریان این اعتراضات، به برگزاری تجمعات اعتراضی و فعالیت در شبکه های اجتماعی متهم شده بود.

بازداشت آقای چمن آرا، در ادامه موج بازداشت های گسترده فعالان مدنی و سیاسی در ایران صورت می گیرد. در ماه های اخیر، ده ها فعال مدنی و سیاسی در ایران بازداشت شده اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید