وکیل توماج صالحی: دو اتهام جدید که حتی در کیفرخواست نیامده به پرونده افزوده شد

توماج صالحی

توماج صالحی، خواننده «رپ اعتراضی» با ده عنوان اتهامی مواجه شده است وکیل این خواننده می گوید: موکلم به دو اتهام دیگر نیز تفهیم اتهام شده است که حتی در کیفرخواست ذکر نشده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، به گفته وکیل توماج صالحی، در جلسه بازپرسی موکلش، بر اساس دستور دادگاه، دو اتهام دیگر نیز که حتی در کیفرخواست قبلی هم نیامده بود، به توماج صالحی تفهیم شده است.

همچنین، اتهاماتی که توماج صالحی در پرونده قبلی از آنها تبرئه شده بود، بار دیگر در دست بررسی قرار گرفته و به این ترتیب کیفرخواستی با ١٠ عنوان اتهامی صادر می‌شود.

امیر رئیسیان، در این مورد در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: “دیوان عالی کشور حکم توماج صالحى را نقض کرده و تصریح کرده بود که پنج اتهام غیرقانونی بوده و حداکثر باید با سه اتهام حکم صادر می‌شد.”

این وکیل در ادامه با تاکید بر اینکه دیوان عالی جمهوری اسلامی پرونده را برای رسیدگی و صدور “حکم صحیح” به دادگاه انقلاب اعاده کرده، نوشت “تأکید هم شده بود که توماج مشمول عفو می‌شود.”

به گفته امیر رئیسیان دادگاه انقلاب اصفهان پرونده قبلی را بار دیگر به دادسرا ارسال کرده و “دستور داده” دو اتهام جدید را به توماج تفهیم کنند.

این وکیل دادگستری دو اتهام جدید را معاونت در بغی (قیام مسلحانه و گروهی علیه نظام) و اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرایم علیه امنیت، ذکر کرد.

این در حالی است که توماج صالحی بابت هشت اتهامی که داشت در شش اتهام محکوم شد و از دو اتهام “همکاری با دولت متخاصم” و “توهین به خامنه‌ای” تبرئه شده بود.

وکیل توماج صالحی تاکیده کرده که حکم قابل اجرا بابت تمامی اتهامات مطروحه برای توماج صالحی در مجموع “شش سال و سه ماه حبس” بوده است.

این وکیل دادگستری به کنایه نوشت به این ترتیب در نظام قضایی جمهوری اسلامی معنای “مرجع عالی” را هم فهمیدیم. قدرت‌نمایی. وی افزود “با این روند، قاعده “منع تشدید مجازات در مرجع تجدیدنظر” هم در حال تغییر و تحول است.”

لازم به اشاره است که در حال حاضر جعفری، رئیس دادگستری اصفهان، موسوی، دادستان اصفهان و رئیس اداره تروریستی اطلاعات این شهر علیه توماج پرونده‌سازی کرده‌اند.

این هنرمند مردمی مجروح است و به درمان نیاز دارد.توماج بی‌گناه است، او را آزاد کنید.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید