زانیار محمودی جهت تحمل محکومیت شش ماه حبس راهی زندان کرمانشاه شد

زانیار محمودی

روز سه‌شنبه سوم بهمن ماه ۱۴۰۲، زانیار محمودی با احضار به اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان جوانرود بازداشت و جهت تحمل محکومیت خود به زندان کرمانشاه منتقل شد. زانیار پیش‌تر به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه دوم بهمن‌ماه، یک شهروند کُرد به نام «زانیار محمودی» ٢٤ ساله فرزند اکبر اهل جوانرود پس از احضار به شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان بازداشت و جهت سپری نمودن دوران محکومیت خود به زندان مرکزی کرمانشاه منتقل شد.

زانیار محمودی در تاریخ ۱۱ آبان‌ماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود. پس از گذشت بیش از دو ماه از بازداشت، وی در تاریخ ۲ بهمن‌ماه به شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب جوانرود احضار شد. در این جلسه، زانیار محمودی به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد و جهت اجرای حکم به زندان مرکزی کرمانشاه منتقل گردید.

اتهامات مطروحه علیه زانیار محمودی «تبلیغ علیه نظامر» عنوان شده است. گفته می‌شود که وی در شبکه‌های اجتماعی مطالبی در انتقاد از وضعیت حقوق بشر در ایران منتشر کرده بود.

بازداشت و محکومیت زانیار محمودی در ادامه روند سرکوب شهروندان کرد توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد. در ماه‌های اخیر، ده‌ها تن از فعالان مدنی و سیاسی و دیگر شهروندان کرد در مناطق کردنشین ایران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید