گزارشی از بازداشت و انتقال «کاوه امیری» به زندان تهران بزرگ

کاوه امیری

روز چهارشنبه چهار بهمن ماه ۱۴۰۲، کاوه امیری، شهروند ساکن شهریار پس از حضور در «دادگاه» انقلاب شهریار بازداشت شد. کاوه امیری، زندانی سیاسی، بدون رعایت اصل تفکیک جرائم دوران محکومیت خود در زندان تهران بزرگ سپری می‌کند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، کاوه امیری، مربی جودو و ساکن شهرستان شهریار، در اواخر مهرماه سال جاری به اتهام تبلیغ علیه نظام به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در اواسط آذرماه همان سال توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تأیید شد.

آقای امیری، پس از صدور حکم، از بازداشتگاه پلیس امنیت شهریار به زندان تهران بزرگ منتقل شد. این زندانی سیاسی هم‌اکنون در تیپ چهار، اندرزگاه دو، سالن یک این زندان، در کنار زندانیانی با جرائم خشن و مربوط به مواد مخدر نگهداری می‌شود.

اصل تفکیک جرائم، یکی از اصول مهم حقوق بشر است که در کنوانسیون حقوق مدنی و سیاسی سازمان ملل نیز به آن اشاره شده است. این اصل بیان می‌کند که زندانیان باید بر اساس جرائم خود، از یکدیگر تفکیک شوند.

نگهداری زندانیان سیاسی در کنار زندانیان با جرائم خشن، می‌تواند خطرات زیادی را برای آنها به همراه داشته باشد. این زندانیان ممکن است مورد خشونت و آزار و اذیت سایر زندانیان قرار گیرند.

خانواده آقای امیری، از وضعیت او در زندان ابراز نگرانی کرده‌اند. آنها خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط این زندانی سیاسی شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید