اعدام سه زندانی در شیراز

اعدام

حکم سه زندانی که دو تن از ایشان با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» و دیگری با اتهام «قتل عمد» به اعدام و قصاص نفس محکوم شده بودند، در زندان مرکزی شیراز (عادل آباد) و زندان پیربنو شیراز به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دو مرد به نام‌های فاضل شفیعی، ۴۰ ساله و مرتضی ندیمی، ۳۵ ساله، در زندان مرکزی شیراز (عادل آباد) اعدام شدند. این دو زندانی با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند.

علاوه بر این دو زندانی، صبح روز چهارشنبه یک زندانی دیگر در زندان پیربنو شیراز اعدام شد. این زندانی که هویتش تا لحظه تنظیم این خبر احراز نشده، از پنج سال پیش با اتهام «قتل عمد» بازداشت و به قصاص نفس محکوم شده بود.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام این دو زندانی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «فاضل شفیعی و مرتضی ندیمی از بند ۱۱ زندان عادل آباد به انفرادی منتقل شدند. فاضل شفیعی از چهار سال پیش و مرتضی ندیمی از دو سال پیش با اتهام مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند».

اعدام این سه زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

این افزایش اعدام‌ها با انتقادات شدید جامعه‌ی جهانی و سازمان‌های حقوق بشری مواجه شده است. سازمان عفو بین‌الملل، در واکنش به این اعدام‌ها، گفت: «اعدام یک مجازات وحشیانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز است که هیچ گاه نمی‌تواند پاسخ مناسبی برای جرم باشد.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید