فاضل بهرامیان و مهران بهرامیان دو معترض زندانی، به اعدام محکوم شدند

فاضل بهرامیان و مهران بهرامیان

روز شنبه هفتم بهمن ماه ۱۴۰۲، فاضل بهرامیان و مهران بهرامیان، شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در سمیرم، به اتهام «محاربه» توسط دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فاضل بهرامیان، مهران بهرامیان، از معترضین سراسری ۱۴۰۱ ژینا  پس ماه‌ها شکنجه و انفرادی به اتهام «محاربه» به اعدام محکوم شده اند.

فاضل بهرامیان، مهران بهرامیان،  شش ماه را در بازداشتگاه اطلاعات سپاه واقع در دولت آباد و بازداشتگاه «الف ط» متعلق به اداره اطلاعات در زندان دستگرد زیر شکنجه برای اعترافات اجباری به سر برده اند. به‌ طوری‌ که دست و پای مهران بهرامیان زیر شکنجه شکسته شده است.

یک منبع نزدیک به خانواده یکی از این شهروندان گفت: “بازداشت این شهروندان پس از شرکت در مراسم چهلم چند تن از جان باختگان اعتراضات به نام های علی عباسی، مراد بهرامیان، مسلم هوشنگی و (نام کوچک نامشخص) آصفی صورت گرفته بود. آنها در رابطه با کشته شدن یکی از نیروهای امنیتی به نام محسن رضایی بازداشت شده اند. آنها هم اکنون در بازداشتگاه اطلاعات سپاه واقع در دولت آباد و بازداشتگاه «الف ط» متعلق به اداره اطلاعات در زندان دستگرد اصفهان به سر می برند.”

این منبع مطلع افزود: “خانواده های این شهروندان، برای عدم اطلاع رسانی در خصوص وضعیت آنها توسط نهاد امنیتی تحت فشار هستند. نگهداری طولانی مدت این چهار معترض در بازداشتگاه های امنیتی، افزایش نگرانی خانواده های آنها را در پی داشته است.”

لازم به ذکر است، علی عباسی مراد بهرامیان مسلم هوشنگی و (نام نامشخص) آصفی در آبان ماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری در سمیرم جان خود را از دست دادند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید