مهدی موسویان، در اعتراض به حکم ناعادلانه «قصاص چشم» دست به اعتصاب غذا زد

مهدی موسویان

روز شنبه هفتم بهمن ماه ۱۴۰۲، مهدی موسویان، که در جریان اعتراضات دی‌ماه ۹۶ در فرخ‌شهر استان چهارمحال و بختیاری به اتهام پرتاب سنگ به سمت یک مأمور نیروی انتظامی و کورشدن چشم چپ این مأمور به قصاص چشم محکوم شده بود، در اعتراض به حکم خود، دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سیدمهدی موسویان زندانی سیاسی زندان شهرکرد که در جریان اعتراضات دی ماه ۹۶ بازداشت و به قصاص چشم محکوم شده، از روز جمعه ششم بهمن ماه در اعتراض به حکم خود، دست به اعتصاب غذا زد.

خبر اعتصاب غذای سیدمهدی موسویان، زندانی سیاسی محکوم به قصاص چشم، در اعتراض به حکم ناعادلانه و غیرانسانی خود، بسیار تاسف‌بار و نگران‌کننده است.

یک منبع مطلع درخصوص اعتصاب وی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «خواسته مهدی موسویان لغو حکم قصاص چشمش است. موسویان تاکید داره که در این پرونده بیگناه است و سنگ از سوی او پرتاب نشده است».

مهدی موسویان اهل فرخ‌شهر در تاریخ دهم دی‌ماه ۱۳۹۶ بازداشت و متهم به پرتاب سنگ به سوی یک سرهنگ نیروی انتظامی شد. این سنگ به چشم چپ مامور اصابت کرد و باعث نابینایی او شد.

به‌رغم انکار سیدمهدی موسویان، جلسه دادگاه در تاریخ هفتم بهمن‌ماه ۱۳۹۷ تشکیل شد و او را مقصر دانست. شاکی تقاضای خود را مبنی بر قصاص بینایی چشم چپ و مطالبه دیه مطرح کرد. اکنون سیدمهدی به کورشدن چشم چپ محکوم شده و قرار است طی روزهای آینده حکم او در شهرکرد اجرا شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید