عدم رسیدگی پزشکی، گزارشی از آخرین وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

سجاد ایمان نژاد

روز شنبه هفتم بهمن ماه ۱۴۰۲، سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ محبوس در زندان اوین، این زندانی از دسترسی به خدمات پزشکی مناسب محروم شده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده سجاد ایمان‌نژاد، از معترضان بازداشت‌شده در اعتراضات سراسری آبان ۱۴۰۱‍، در خصوص آخرین شرایط وی گفت: «سجاد از بیماری دیسک کمر رنج می‌برد و اخیراً وضعیت بیماری‌اش بدتر شده است. با وجود نوشتن نامه‌ای به رئیس زندان برای اعزام به مرخصی درمانی جهت انجام عمل جراحی، تاکنون مسئولان از انجام این کار خودداری کرده‌اند. این مسئله تحمل دوران زندان را برای آقای ایمان‌نژاد سخت‌تر کرده است.»

این منبع مطلع در ادامه افزود: «سجاد در حال حاضر در بند ۸ زندان اوین محبوس است و از امکانات اولیه و ضروری مانند خدمات پزشکی مناسب محروم است. خانواده ایشان بارها برای پیگیری وضعیت و درخواست مرخصی درمانی به مراجع قضایی و زندان مراجعه کرده‌اند، اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌اند.»

سجاد ایمان‌نژاد، در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.  وی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «محاربه» از طریق «کشیدن چاقو و قمه و درگیری با ماموران» به ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به شهرستان ایرانشهر محکوم شد.

سجاد ایمان نژاد، در تاریخ شانزدهم مهر سال گذشته، در ارتباط با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. او ابتدا به زندان تهران بزرگ و سپس به زندان اوین منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید