اعدام مخفیانه دو برادر بلوچ در زندان بیرجند

عارف اسحاقزهی و عاصف اسحاقزهی

حکم دو برادر بلوچ به نام‌های عارف اسحاقزهی و عاصف اسحاقزهی که به اتهام جرائم مرتبط  با «مواد مخدر» به (اعدام) محکوم شده بودند در زندان بیرجند بهخ اجرا درآمد. این دو برادر مخفیانه و بدون ملاقات آخر با خانواده اعدام شده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سحرگاه روز یکشنبه هشتم بهمن ماه حکم اعدام دستکم دو برادر زندانی بلوچ فاقد شناسنامه که از بابت اتهامات مرتبط به مواد مخدر پیش‌تر به اعدام محکوم شده‌، بدون اطلاع خانواده و ملاقات اخر در زندان بیرجند اجرا شد.

هویت این دو برادر بلوچ فاقد شناسنامه: «عارف اسحاقزهی » ۲۴ ساله، متاهل دارای یک فرزند و «عاصف اسحاقزهی» ۳۰ ساله متاهل دارای سه فرزند، هر دو فرزندان ظاهر، اهل و ساکن زابل احراز شده است.

به گفته منابع مطلع: «عارف و عاصف در سال ۱۴۰۰، با اتهام مرتبط به مواد مخدر در بیرجند بازداشت و از دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شده و سحرگاه امروز حکم اعدام این دو برادر بدون اطلاع و دیدار آخر با خانواده در زندان بیرجند به اجرا در آمده است

گفته می‌شود تعداد زندانیان اعدام شده بیش از این دو نفر میباشند که تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی دقیقی از آمار و هویت باقی زندانیان در دست نیست اما مجموعه حال وش در حال بررسی جهت آمار دقیق و احراز هویت اعدام شدگان هستند.

 

قابل ذکر از تاریخ 9 اردیبهشت1402 تا روز 8 بهمن ماه 1402,دستکم 152 زندانی بلوچ از جمله پنج زندانی زن اعدام شده اند،و از 29 مرداد ماه 1401 تا روز 8بهمن ماه 1402دست کم 253 شهروند بلوچ در زندانهای مختلف کشور اعدام شده اند، که این آمار تعداد افراد احراز هویت شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید