گزارش از آخرین وضعیت سید محمدجواد وفایی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام

سید محمدجواد وفایی ثانی

روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲،  سید محمدجواد وفایی ثانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد، با حکم اعدام روبرو است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سید محمدجواد وفایی ثانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد، اوایل مردادماه سال جاری، توسط  شعبه دوم دادگاه انقلاب مشهد، پس از محاکمه مجدد، به اتهام “افساد فی الارض از طریق تحریق و تخریب عمدی اماکن خاص از جمله ساختمان تعزیرات حکومتی” به اعدام محکوم کرد.

بابک پاکنیا، وکیل مدافع این زندانی سیاسی در دی ۱۴۰۰، از صدور حکم اعدام برای موکلش توسط دادگاه انقلاب مشهد خبر داد و اتهامات مطروحه علیه او را “افساد فی الارض از طریق تحریق و تخریب عمدی اماکن خاص از جمله ساختمان تعزیرات حکومتی” عنوان کرده بود.

آقای وفایی ثانی در اسفند ۹۸ در پی اعتراضات آبان ۹۸ توسط سپاه پاسداران دستگیر و به مدت ۶۵ روز تحت شکنجه جسمی و روحی قرار گرفته بود.

سید محمدجواد وفایی، بیست و هشت ساله از مربیان رشته ورزشی بوکس در اسفندماه ۹۸، توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت و به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

پیش از صدور حکم بدوی، برای آزادی آقای وفایی وثیقه‌ ای سنگین تعیین شد و با توجه به عدم توانایی در تامین آن، امکان آزادی موقت از وی سلب شد.

صدور مجدد حکم اعدام برای آقای وفایی ثانی، افزایش نگرانی ها در خصوص خطر اجرای حکم اعدام این زندانی سیاسی را در پی داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید