عدم تحویل اجساد زندانیان سیاسی کرد توسط نهادهای امنیتی

محسن مظلوم، محمد فرامرزی، وفا آذربار و پژمان فاتحی،

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عدم تحویل جسد چهار زندانی سیاسی به نام‌های محسن مظلوم، محمد فرامرزی، وفا آذربار و پژمان فاتحی، که طی روزهای اخیر اعدام شدند، تاسف‌بار و غم‌انگیز است. این اقدام ظالمانه و غیرانسانی، بار دیگر نشان‌دهنده‌ی بی‌عدالتی و نقض حقوق بشر در حکومت‌های استبدادی است.

عدم تحویل جسد به خانواده‌ها، ابهامات و نگرانی‌های بسیاری را به وجود می‌آورد. این احتمال وجود دارد که مقامات دولتی قصد دارند آثار شکنجه و یا جراحات احتمالی را پنهان کنند.

خانواده‌های این زندانیان سیاسی حق دارند که از سرنوشت عزیزان خود مطلع شوند و با آنها وداعی شایسته داشته باشند.
ما ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های این جان‌باختگان، خواهان تحویل اجساد به خانواده‌هایشان هستیم.

روز دوشنبه نهم بهمن ماه، تسنیم رسانه‌ وابسته به جمهوری اسلامی با انتشار گزارشی از اعدام چهار زندانی به‌نام‌های محسن مظلوم، محمد فرامرزی، وفا آذربار و پژمان فاتحی، چهار زندانی سیاسی کُرد در زندان قزل‌حصار کرج خبر داد.

این زندانیان دارای وکیل تسخیری بودند و تاکنون خانواده‌ آنها نمی‌دانند این وکلا چه کسانی هستند و هیچگونه ارتباطی با خانواده‌ها نگرفته‌اند. خانواده‌ها آقای «مسعود شمس‌نژاد» وکیل پایه یک دادگستری را به‌ عنوان وکیل فرزندانشان به نهادهای قضایی معرفی کردند، اما آقای شمس‌نژاد در طول یک سال و نیم گذشته نتوانسته پرونده را مشاهده کند و هیچگونه پاسخی از نهادهای قضایی دریافت کند.

محسن مظلوم اهل مهاباد، هژیر (محمد) فرامرزی اهل دهگلان از توابع سنندج، وفا آذربار اهل بوکان و پژمان فاتحی اهل کامیاران، چهار عضو حزب کومله کردستان ایران در اول مرداد ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در روستای «ینگجه» از توابع منطقه صومای ارومیه بازداشت شدند. در مدت یکسال و نیم گذشته خانواده‌ها از محل نگهداری و سرنوشت فرزندانشان هیچگونه اطلاعی نداشته‌اند و این زندانیان در تمام این مدت از حق دسترسی به وکیل، تماس و ملاقات با خانواده محروم بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید