جبار ویسی کولبر زخمی اهل ثلاث باباجانی به دلیل شدت جراحات وارده جان‌باخت

جبار ویسی

روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲، یک کولبر به نام جبار ویسی پاریاب که در مناطق مرزی نوسود زخمی شدە بود، بە دلیل وخامت جراحت ناشی از شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی نوسود جان‌باخت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ١١ بهمن‌ماه، جبار ویسی پاریاب ٣۰ ساله اهل روستای “جوجار” از توابع ثلاث‌باباجانی که  از ناحیه صورت مورد اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای قرار گرفته بود، دقایقی پیش بە دلیل وخامت جراحت جان خود را از دست داد.

این کولبر نیمه‌شب دوشنبه نهم بهمن‌ماه، براثر تیراندازی نیروهای مسلح  به گروهی از کولبران در مناطق مرزی نوسود با اثابت چند گلوله ساچمه‌ای به صورت زخمی شده بود.

این کولبر  به‌وسیله اسلحه‌ی شکاری و گلوله های ساچمه ای از فاصله نزدیک به شدت زخمی شده بود. شدت جراحات وارده جان این کولبر را گرفت.

کولبری، شغلی کاذب و مشقت بار است که مردم مناطق مرزی در پی فقدان فرصت‌های شغلی به آن روی می آورند و سالانه ده ها تن در مواجهه با خطرات طبیعی و یا در پی شلیک نیروهای مرزبانی کشته و‌ یا زخمی می شوند.

سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در نوار مرزی ایران با عراق و ترکیه محل اصلی فعالیت افرادی است که به دلیل فقدان اشتغال و مشکلات گسترده اقتصادی به کولبری روی می‌آورند.

هرساله ده‌ها تن از کولبران بر اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی، سرما، غرق شدن در رودخانه و سقوط از ارتفاع کشته و یا زخمی می‌شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید