جزییات جدید از کشته‌شدن «سپهر شیرانی» دانشجوی بلوچ توسط نیروهای اداره اطلاعات زاهدان

سپهر شیرانی

نیروهای اداره اطلاعات پس از شکنجه که منجر به جان باختن سپهر شیرانی شد، در یک سناریوی ساختگی با شلیک گلوله به سر، مرگ وی را خودکشی نشان دادند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سپهر شیرانی ۱۹ ساله فرزند علی اهل زاهدان، پس از شکنجه توسط نیروهای اداره اطلاعات کشته و پس از آن به سر وی شلیک شده است.

براساس گزارش منتشر شده روز گذشته ، سپهر روز سه شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای اداره اطلاعات زاهدان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

بی خبری از این شهروند منجر به نگرانی خانواده شده و پس از پرس و جو و پیگیری ها مشخص شده که وی در بازداشت نیروهای اداره اطلاعات است.

طبق این گزارش، نیروهای اداره اطلاعات علت بازداشت را فعالیت سپهر در فضای مجازی عنوان کرده و گفتند پس از پاره ای از توضیحات آزاد خواهد شد.

به گفته منابع مطلع، پس از سه روز که سپهر در بازداشت نیروهای اداره اطلاعات بوده و خانواده نیز از آزادی وی اطلاعی نداشتند، پیکر وی در پشت بام منزلش که با اصابت گلوله به سر جان باخته، کشف شده است.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، افزود: “نیروهای اداره اطلاعات بر اثر شکنجه سپهر را به قتل رسانده و در یک سناریوی ساختگی با شلیک گلوله به سر وی و انتقال او به پشت بام منزل، مرگ او را خودکشی جلوه دادند”.

این منبع افزود: “پیکر سپهر هم اکنون در اختیار نیروهای اطلاعات سپاه است و خانواده در حال انجام کارهای او هستند.“

لازم به ذکر است، نیروهای نظامی و اطلاعاتی چندین بار سپهر را به دلیل فعالیت در فضای مجازی و حضور در انتظامات مسجد مکی مورد تهدید قرار دادند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید