آزادی موقت یک فعال رسانه‌ای بلوچ‌ از بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان

ابراهیم مینگل

ابراهیم مینگل فعال در فضای مجازی و شهروند اهل زاهدان با تودیع قرار وثیقه از بازداشتگاه وزارت اطلاعات به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز جمعه ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۲، ابراهیم مینگل(براهویی) حدودا ۱۹ ساله فرزند طالب(برکت)، اهل و ساکن زاهدان و فعال در فضای مجازی با تودیع قرار وثیقه  به صورت موقت از بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان آزاد شد.

آقای مینگل، در روز ۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای اداره اطلاعات زاهدان بدون ارایه حکم قضایی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده بود.

منابع مطلع در این‌باره می‌گویند: « جمعه ۲۹ دی ماه ابراهیم بدون دلیل و حکم قضایی توسط نیروهای لباس شخصی اداره اطلاعات زاهدان بازداشت و به مکانی نامعلوم انتقال داده شده و با پیگیری خانواده و بستگان پس از گذشت ده روز اطلاعی از محل نگهداری و وضعیت وی در دست نیست و با وجود پیگیریهای مکرر خانواده وی از دلیل بازداشت او تاکنون نیروهای اداره اطلاعات پاسخی به آنان نداده‌اند.

از اتهامات و علت بازداشت و نحوی آزادی این شهروند بلوچ در روز جمعه، تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست.

 

گفتنی است ابراهیم در طول یک‌سال گذشته تصاویری از مولوی عبدالحمید و اعتراضات شهروندان بلوچ را در روزهای جمعه در پیج شخصی خود بازنشر داده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید