بازداشت و تحقیر کولبران در مناطق مرزی بانه

کولبر

هنگ مرزی مستقر در مناطق مرزی بانه پس بازداشت شماری از کولبران آن‌ها را تحقیر کرد. این خبر تاسف‌بار و دردناکی است که نشان‌دهنده ظلم و ستم بی‌رحمانه نیروهای مسلح علیه کولبران زحمتکش است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبە ١١ بهمن ١٤٠٢، نیروهای هنگ مرزی در مرز بانە (هنگژال) جمعی از کولبران را دستگیر می‌کنند و در حین پایین آمدن از کوه آنها را مجبور می‌کنند کە در آن هوای سرد بر روی برف دراز بکشند و غلت بخوردن و درعین حال با صدای بلند فریاد بزنند کە (گوه خوردم، غلط کردم).

کولبران مردان و زنانی هستند که در شرایطی دشوار و طاقت‌فرسا، برای تامین معیشت خود و خانواده‌هایشان، مجبور به حمل بار بر روی دوش خود از طریق کوه‌های صعب‌العبور و گذرگاه‌های خطرناک مرزی هستند.

این که نیروهای هنگ مرزی، کولبران را پس از دستگیری، در سرمای طاقت‌فرسا و بر روی برف، به چنین رفتارهای تحقیرآمیز و وادار می‌کنند، نشان‌دهنده قساوت و بی‌رحمی ماموران ایرانی و عدم احترام به کرامت انسانی است.

این اقدام غیرانسانی، محکومیت شدید همه انسان‌های آزاده و مدافعان حقوق بشر را به دنبال دارد.

ما خواهان توقف فوری این گونه رفتارهای وحشیانه و غیرانسانی از سوی ماموران هنگ مرزی هستیم.

همچنین، از جامعه بین‌المللی و سازمان‌های مدافع حقوق بشر می‌خواهیم که در برابر این ظلم و ستم آشکار، سکوت نکنند و برای احقاق حقوق کولبران و دیگر اقشار محروم در ایران، اقدامات لازم را انجام دهند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید