ناپدیدسازی قهری مولوی فتحی‌محمد نقشبندی در بازداشتگاه اطلاعات

مولوی فتحی‌محمد نقشبندی

ناپدیدسازی قهری مولوی فتحی‌محمد نقشبندی در بازداشتگاه اطلاعات، طبق این ناپدید‌سازی منابع مختلفی مدعی هستند که این روحانی در دوران بازجویی بر اثر ایست قلبی و به دلیل شکنجه جان خود را از دست داده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، برخی گزارش های منتشر شده در شبکه های اجتماعی که ما مستقلا قادر به تائید کردن آن نیستیم حاکی از آن است که مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه شهرستان راسک در بازداشت نهادهای امنیتی جان باخته است.

خبر جانباختن مولوی نقشبندی از سوی چندین منبع مختلف منتشر شده است که در آن خبر ادعا می‌شود «مولوی فتحی محمد نقشبندی در دوران بازداشت پس از شکنجه شدن دچار ایست قلبی شده و جان خود را از دست داده است»

برای بررسی آخرین وضعیت مولوی فتحی محمد نقشبندی با فرزند ارشد ایشان مولوی عبدالغفار نقشبندی تماس گرفته و درباره صحت این خبر با ایشان گفتگو کرده است. آقای نقشبندی در پاسخ به خبرنگار حال وش پیرامون سلامت پدر خود به گزارشگر حال وش گفته است «به مدت شش ماه است که ما هیچ خبری از وضعیت پدرمان نداریم و حتی نمیدانیم در کدام شهر و در بازداشتگاه کدام نهاد امنیتی بازداشت است» مولوی عبدالغفار در ادامه با اشاره به تجربه پیشین خود در بازداشت اداره اطلاعات زاهدان، پیرامون خبر شکنجه شدن و وفات پدر خود در طول شش ماه گذشته اظهار داشته است «من میدانم که ایشان حتما در طول بازداشت خود شکنجه شده است و با توجه به سن بالا و بی خبری مطلق خانواده از ایشان در طول شش ماه گذشته درگذشت ایشان امکان پذیر است»

تجربه شخصی دبیران حال وش در بازداشت اداره اطلاعات و همچنین بررسی رویه نهادهای امنیتی در برخورد با متهمین پرونده های امنیتی نشان میدهد بیشترین زمان درباره بی خبر نگاه‌داشتن سرنوشت سنگین ترین متهمان امنیتی بیشتر از سه ما نمیباشد. اما با این وجود رفتار نهادهای امنیتی با مولوی فتحی محمد نقشبندی و مخفی کاری مطلق درباره سرنوشت ایشان کم سابقه و غیر قابل درک است. و به همین دلیل به گمانه زنی ها و گزارشات غیر رسمی پیرامون جانباختن مولوی فتحی محمد نقشبندی دامن می‌زند.

 

گفتنی است نیروهای امنیتی اطلاعات و سپاه با همکاری مسئولان شرکت نفت چابهار در طی تماس تلفنی با مولوی فتحی محمد نقشبندی از وی خواسته بودند تا جهت بازگشایی سهمیه های سوخت خودروهای خانواده خود شخصا به چابهار برود که وی در تاریخ ٢٩ مرداد ماه ۱۴۰۲، به همراه فرزندش محمد نقشبندی ۲۱ ساله به سمت چابهار حرکت می‌کنند که در مسیر راه ایشان را در محدوده نوبندیان با تحقیر و توهین بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل میکنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید