آزادی مولوی «عبدالمجید مرادزهی» از زندان وکیل آباد مشهد

عبدالمجید مرادزهی

عبدالمجید مرادزهی از روحانیون اهل سنت زاهدان که در زندان وکیل آباد مشهد زندانی بود پس از یک سال و شش روز از زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۱۶ بهمنی ماه ۱۴۰۲، مولوی «عبدالمجید مرادزهی» عالم اهل سنت بلوچ که در ۱۰ بهمن ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی، در زاهدان بازداشت و به زندان وکیل آباد مشهد انتقال داده شده بود پس از یک سال و شش روز از این زندان آزاد شد.

«مولوی عبدالمجید مرادزهی»از روحانیون برجسته و سرشناس بلوچ و یکی از مشاوران مولوی عبدالحمید که در ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی اداره اطلاعات در یکی از خیابان های زاهدان با اتهام «تشویش اذهان عمومی و مصاحبه با رسانه های خارجی» بازداشت و یک روز پس از آن به مشهد منتقل شد.

پیش‌تر خانواده مولوی مرادزهی در نامه هایی از بیماری وی خبر داده بودند و از مجامع حقوق بشر درخواست کرده بودند تا جمهوری اسلامی را نسبت به بازداشت وی و عدم اجازه دسترسی به درمان در جایگاه پاسخگویی قرار دهند.

به باور فعالین بلوچ بازداشت روحانیون اهل سنت بلوچ و مجموعه کارکنان مسجد مکی زاهدان از سوی نهادهای امنیتی برای تحت فشار گذاشتن هر چه بیشتر مولوی عبدالحمید جهت خاتمه دادن به خطبه های انتقادی او صورت گرفته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید