تداوم اعتصاب غذا عین‌الله رضازاده و انتقال ایشان از زندان ساری به اوین

عین‌الله رضازاده جویباری

عین‌الله رضازاده جویباری، روحانی سابق و زندانی سیاسی که در اعتصاب غذا به سر می برد به دلایل نامعلومی از زندان تیرکلای ساری به سالن هشت زندان اوین منتقل شد.

‌‏به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عین‌الله رضازاده جویباری، روحانی سابق و زندانی سیاسی در حالی که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، از زندان تیرکلای ساری به سالن هشت زندان اوین انتقال یافته است.

این روحانی سابق از حق برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم است و به خاطر تداوم اعتصاب غذا جان او در معرض خطر است.

او پیش‌تر در پی انتشار فایل صوتی و افشاگری درباره شکنجه‌های وزارت اطلاعات علیه خود به بند زندانیان جرائم خطرناک در زندان تیرکلای ساری منتقل شده بود.

این زندانی سیاسی همچنین در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم دست به اعتصاب غذا زده است.

وی پیش‌تر در محکومیت نظام، لباس روحانیت را از تن درآورده و سال‌های بسیاری از عمر خود را در زندان‌های جمهوری اسلامی به سر برده است.

آقای رضازاده جویباری در روزهای گذشته با انتشار فایل صوتی از زندان تیرکلای ساری درباره شکنجه‌های اداره اطلاعات سپاه علیه خود افشاگری کرد.

وی گفت؛ در تاریخ بیست و نهم تیر ماه توسط اداره اطلاعات سپاه در ساری بازداشت شد و بارها در بازداشت تحت اعدام مصنوعی قرار گرفته است و محاسن او را با هتاکی و ضرب و جرح کوتاه کرده‌اند.

آقای رضازاده گفته بود که در یک اتاق چهل متری به همراه حدود ۹۵ زندانی محبوس است و حتی دسترسی به آب آشامیدنی ندارند.

عین‌الله رضازاده جویباری در پی قیام خونین آبان ۹۸ با انتشار مطالب انتقادی علیه سران جمهوری اسلامی در اعتراض به کشتار مردم در ویدئویی عمامه از سر برداشت و خود را خلع لباس کرد و سپس در دی ماه ۹۸ بازداشت شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید