انتقال رضا اقدسی از زندان اوین به بیمارستان طالقانی

رضا اقدسی

رضا اقدسی در پی ناشنوایی کامل یک گوش و کم شنوایی شدید گوش دیگر، به بیمارستان طالقانی منتقل شد. کم شنوایی گوش دیگر می‌تواند پیامدهای جدی برای سلامتی جسمی و روانی آقای اقدسی داشته باشد. عدم دسترسی به خدمات درمانی مناسب، می‌تواند این مشکلات را تشدید کند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۲، رضا اقدسی فعال کارگری و زندانی محبوس در زندانی اوین، که در حال سپری نمودن محکومیت خود می باشد در پی وخامت وضعیت شنوایی به بیمارستان طالقانی منتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند ضمن تایید این خبر، گفت: “آقای اقدسی به بیمارستان طالقانی منتقل شد پزشکان پس از انجام آزمایشات، تشخیص دادند که یکی از گوش های آقای اقدسی کاملا ناشنواست و گوش دیگر وی نیز فقط بیست درصد قدرت شنوایی دارد. این زندانی سیاسی در درک کلمات با مشکل جدی مواجه است. در بیمارستان طالقانی، ماموران زندان اجازه ندادند وی با همسرش ملاقات داشته باشد.”

در تاریخ دوم آبان ماه سال جاری، رضا اقدسی، کارگر اخراجی ایران خودرو پس از حضور در شعبه سوم دادسرای اوین بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

وی در آذرماه امسال، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به هشت ماه حبس تعزیزی و از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به سه سال و هفت ماه حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد.

منزل شخصی آقای اقدسی پیش‌تر در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت و ماموران شماری از لوازم شخصی وی و خانواده را ضبط کردند.

آقای اقدسی در جریان جنگ ایران و عراق به دلیل پارگی پرده گوش، شنوایی یکی از گوش های خود را از دست داده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید