بازداشت یک شهروند در سراوان

علیم گمشادزهی

علیم گمشادزهی یکی از سر طایفه‌های نزدیک به نهاد‌های امنیتی در سراوان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. هنوز از دلایل بازداشت این فرد نزدیک به نهادهای امنیتی اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یک‌شنبه ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲، یکی از سر طایفه‌های نزدیک به نهاد‌های امنیتی توسط نیروهای نظامی در سراوان بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

هویت این سر طایفه، «علیم گمشادزهی» حدودا ۶۰ ساله فرزند خلیل ساکن کشت شهرستان سراوان توسط حال وش احراز شده است.

به گفته منابع مطلع، « روز یکشنبه پس از درگیری لفظی بین دادستان سراوان با علیم گمشادزهی در خصوص به گروگان گرفتن یکی از فرزندانش توسط افراد ناشناس و اقدامات اخاذی و بستن راه سوختبران توسط فرزند دیگرش زکریا گمشادزهی، دادستان سراوان با وی درگیری لفظی پیدا کرده و با بالا گرفتن درگیری لفظی علیم گمشادزهی با پرتاب استکان چای به طرف دادستان باعث صدور دستور بازداشت او شده و وی توسط نیروهای نظامی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.»

قابل توضیح است آقای علیم گمشادزهی از جمله افرادی است که ضمن شرکت در دیدار جنجالی مردم سیستان و بلوچستان با خامنه ای در بیستم شهریور ماه سال جاری در تهران شهروندان بومی را تشویق به شرکت در این دیدار سازماندهی شده کرده بود.

لازم به ذکر است حال وش پیشتر طی گزارشی در هشت دی‌ماه ۱۴۰۲، از اخاذی و زورگیری یکی از اعضای بومی سپاه که فرزند علیم گمشادزهی است خبر داده بود.

این نیروهای سپاه پاسداران در منطقه سراوان با بستن محدوده مرزی آب‌انار واقع در نزدیکی شهر گشت در شهرستان سراوان با تعیین مبالغ مختلف برای شهروندان شهرهای مختلف بر اساس فاصله آنها نسبت به مرز مبالغ مختلفی را تعین کرده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید