تایید حکم زندان اسدالله فخیمی و حوری خانپور توسط دادگاه تجدیدنظر تهران

علیه اسدالله فخیمی و حوری خانپور

دادگاه تجدیدنظر استان تهران احکام صادره علیه اسدالله فخیمی و حوری خانپور، را عینا تایید کرد. این زوج، فعال مدنی و حقوق بشری پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام “اجتماع و تبانی” به پنج سال حبس تعزیری برای اسدالله و خانم خانپور نیز به سه سال حبس محکوم شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر احکام حبس اسدالله فخیمی و حوری خانپور، زوج فعال مدنی و حقوق بشری، از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید شد.

اسدالله فخیمی، پیش‌تر از سوی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به اتهام “اجتماع و تبانی” به پنج سال زندان تعزیری و حوری خانپور، نیز بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به سه سال حبس تعزیری، محکوم شدند.

روز بیستم تیر ماه سال جاری، مزدوران اداره تروریستی اطلاعات به منزل این زوج یورش برده و کامپیوترها، لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های همراه آنان را ضبط کردند. آن‌ها سپس به شعبه بازپرسی در دادسرای ناحیه ۳۳ تهران واقع در زندان اوین، احضار و بازداشت شدند.

اسدالله فخیمی و حوری خانپور، در نهایت روز ٢٢ مرداد ماه، پس از تفهیم اتهام با تودیع وثیقه و به صورت موقت از زندان اوین آزاد شده بودند.

این زوج کنشگر مدنی روز چهاردهم آبان ماه برای دومین بار با اتهاماتی از قبیل تبلیغ علیه نظام و کمک‌های مالی به زندانیان سیاسی در شعبه یک بازپرسی دادسرای اوین تفهیم اتهام شده و سپس با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی تا پایان روند دادرسی به صورت موقت از زندان اوین آزاد شدند.

لازم به ذکر است که اسدالله فخیمی در تاریخ هفتم آبان ماه (روز گرامیداشت کوروش) همراه با دکتر محمد سیف‌زاده (نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر) و تنی چند از فعالان مدنی و خانواده‌های دادخواه به دیدار پدر “نرگس محمدی” در زنجان رفته بودند.

آنها با اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور،  حمایت‌های مالی از عناصر ضدانقلاب و شرکت در مراسمات و محافل ضدانقلاب و محکومان امنیتی” متهم شده‌ بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید