شکنجه و ضرب و جرح حمیدرضا کوهکن در بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان

شهروندان بلوچ

حمیدرضا کوهکن پدر بنیامین کوهکن پس از بازداشت و انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان مورد شکنجه و ضرب و جرح قرار گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حمیدرضا کوهکن در بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان مورد شکنجه جسمی قرار گرفته است.

حمیدرضا کوهکن به همراه همسر خود «آ نارویی» روز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۲، با یورش نیروهای نظامی به منزل مسکونی بازداشت شدند. همچنین برادر زاده و برادر خانم حمیدرضا با هویت «علی اکبر کوهکن» و «حارث خروط» نیز از مرکز شهر زاهدان بازداشت شدند.

بازداشت حمیدرضا و همسر وی به همراه ضرب و جرح توسط نیروهای اداره اطلاعات همراه بوده و همسر وی در حالی که یک کودک یک ساله شیرخوار هم دارد او را بازداشت کردند.

نیروهای اداره اطلاعات این چهار شهروند بازداشتی را صبح روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه به دادگاه شهید نوری زاهدان منتقل کردند.

به گفته منابع مطلع، ماموران اداره اطلاعات حمیدرضا به همراه همسر، برادرزاده و برادر خانم وی با چشم بند به دادگاه شهید نوری زاهدان منتقل کردند که آثار جراحت و کبودی بر چهره حمیدرضا مشاهده شده و وی بر اثر شکنجه توان ایستادن را نداشته است.

این منبع افزود: “دادگاه این چهار شهروند در حالی پشت درهای بسته برگزار شده که با اعتراض حمیدرضا همراه بوده و با اعتراض وی، ماموران اداره اطلاعات آنها را دوباره به بازداشتگاه منتقل کردند.”

لازم به ذکر است، “ادریس و بنیامین کوهکن” ۲۳ و ۱۶ ساله هر دو فرزند حمیدرضا کوهکن نیز در بازداشت هستند و آنها توسط نیروهای نظامی در بازداشتگاه بارها مورد شکنجه و اخذ اعترافات اجباری قرار گرفتند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید