عدم دسترسی به خدمات پزشکی، گزارشی از آخرین وضعیت سه فعال کارگری محبوس در زندان اوین

رضا شهابی، داود رضوی و حسن سعیدی

رضا شهابی، داود رضوی و حسن سعیدی سه عضو سندیکای کارگران شرکت واحد که دوران محکومیت پنج ساله حبس به دلیل فعالیت‌های سندیکایی و کارگری  را در زندان اوین می‌گذرانند، به دلیل بی‌توجهی مسئولان قضایی و زندان اوین نسبت به درمان آنها، در شرایط جسمانی وخیم به سر می‌برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رضا شهابی به دلیل جراحی‌های مهره‌های گردن و کمر در دوره حبس قبلی، به رغم تایید پزشکان زندان و بیمارستان طالقانی مبنی بر ضرورت جراحی فوری و اورژانسی گردن و تاکید خطرات جدی و جبران ناپذیر در صورت عدم جراحی، با وجود درد شدید در ناحیه گردن و با فشار خون بالا همچنان بلاتکلیف و محروم از مرخصی پزشکی است.

رضا شهابی در تاریخ بیست‌ودوم اردیبهشت ۱۴۰۱ بازداشت شد و‌تاکنون حتی از یک روز مرخصی پزشکی نیز برخوردار نبوده است.

داود رضوی با توجه به ۶۳ سال سن و داشتن بیماری‌های گوارشی و چشم و زانو همچنان از عدم ادامه درمان و رسیدگی پزشکی رنج می‌برد.

داود رضوی در تاریخ پنجم مهر ماه ۱۴۰۱ بازداشت شد. از آن تاریخ با وجود تشدید مشکلات گوارشی و خونریزی معده، و ابتلا به مشکلات بینایی و زانو درد و آرتروز از هرگونه مرخصی پزشکی محروم بوده است.

حسن سعیدی به دلیل بیماری لثه و دهان اکثر دندان‌های خود را در زندان از دست داده و به دلیل بی‌توجهی زندانبان نسبت به رسیدگی به درمان دندان‌های او دچار مشکلات سوء هاضمه نیز شده و نیاز فوری به درمان در خارج از زندان دارد.

حسن سعیدی از تاریخ بیست‌وهشتم اردیبهشت ۱۴۰۱ تا کنون بدون بک روز مرخصی، حتی با وجود تصادف شدید فرزندش، در زندان به سر میبرد.

این سه کارگر زندانی به دلیل پافشاری بر دفاع از حقوق کارگران با پرونده‌سازی‌های کذایی به حبس‌های ناعادلانه‌ بلند مدت محکوم شده‌اند.

آنها در دوران بازداشت مدتهای طولانی در انفرادی و‌ تحت بازجویی قرار داشتند و در دادگاه به حبس و‌ محدودیت‌های ظالمانه محکوم شدند و دادگاه تجدید نظر نیز عینا همان احکام را تایید نمود./ سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید