گزارشی از آخرین وضعیت سامان یاسین زندانی سیاسی محبوس در زندان قزل‌حصار کرج ‌

سامان یاسین

سامان یاسین، ترانه‌سرا و زندانی سیاسی پس از اطلاع یافتن از لغو چندباره جلسه رسیدگی به اتهاماتش، در داخل زندان دست به اعتراض زد و به شدت آسیب دید.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲، سامان یاسین که پس از ماه‌ها بلاتکلیفی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب فراخوانده شد، هنگام خروج از زندان برای بار چهارم مطلع شد که قاضی صلواتی دادگاه را مجددا کنسل کرده و این موضوع باعث شد سامان یاسین دست به اعتراض بزند.

بر اساس این گزارش، سامان یاسین به دنبال لغو دادگاهش به ریاست قاضی صلواتی، عصبی شده  و به پرده‌ها و پرچم‌های نصب شده در محیط عمومی زندان حمله‌ور شده و تمام آن‌ها را پاره کرد و از شدت عصبانیت ، خودش هم از ناحیه سر آسیب شدید دیده است. هم اکنون ایشان در سالن سیاسی است و حاضر به درمان به دست پزشکان امنیتی نشده است.

در حالی که مقرر شده بود دادگاه سامان یاسین روز هجدم بهمن ماه در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شود، این جلسه بار دیگر با دستور قاضی صلواتی لغو شد.

پیش‌تر، روز دوشنبه اول آبان ماه سال جاری، جلسه رسیدگی به پرونده سامان یاسین که قرار بود در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار شود، به دلایل نامعلومی لغو شد.

همچنین، دو جلسه دیگر دادگاه وی که بر اساس اعلام قبلی باید در روزهای ١٨ اردیبهشت و ١٨ شهریور ماه برگزار می‌شد، بدون دلیل لغو شده بود.

وی که بر اثر فشار روانی ناشی از بلاتکلیفی، حین پاره‌ کردن پرده‌ها و پرچم‌های نصب شده در محیط عمومی زندان زخمی شده، حاضر به درمان در داخل زندان و به دست پزشکان امنیتی نیست.

سامان یاسین که بیش از یک سال و چهار ماه را در بازداشت سپری کرده، مدت‌ها از دسترسی به دارو و حق درمان محروم بوده و وضعیت عمومی سلامتش مساعد نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید