گزارشی از وضعیت نامناسب ایوب غیبی‌پور در زندان شیبان اهواز

ایوب غیبی پور

ایوب غیبی پور، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری سال گذشته که در زندان شیبان اهواز محبوس است، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی و ابتلا به زخم معده، از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ایوب غیبی‌پور پیش‌‍تر توسط دادگاه انقلاب اهواز به ده سال حبس نفی بلد (تبعید) به زندان کرمان محکوم شده بود. حکم صادره توسط دیوان عالی کشور نقض و جهت رسیدگی مجدد به شعبه صادرکننده حکم ارجاع داده شد. تاکنون تاریخ جدیدی برای رسیدگی به پرونده ایشان تعیین نشده است.

یک منبع مطلع در خصوص آخرین شرایط پرونده آقای غیبی پور می گوید: “ایوب پیش‌تر از بابت اتهامات احراق عمدی و تخریب اموال عمومی و تبلیغ علیه نظام توسط دادگاه انقلاب اهواز به ده سال حبس نفی بلد (تبعید) به زندان کرمان محکوم شده بود. این حکم نهایتا توسط شعبه بیستم دیوان عالی کشور نقض و جهت رسیدگی مجدد به شعبه صادرکننده اولیه حکم ارجاع داده شد. ایوب به دلیل خوراک نامناسب در زندان شیبان اهواز به زخم معده مبتلا شده است. چندی پیش به دلیل شرایط نامساعد جسمانی، جهت عمل جراحی به بیمارستان امام خمینی اهواز منتقل و پس از جراحی، علیرغم رسیدگی مناسب پزشکی، مجددا به این زندان بازگردانده شد.”

این منبع یکی از مصادیق اتهام مطروحه علیه این شهروند بازداشتی را “آتش زدن مجسمه قاسم سلیمانی” عنوان کرد و افزود: “وزن ایوب به دلیل ابتلا به زخم معده به چهل و پنج کیلوگرم رسیده و راه رفتن برایش بسیار مشکل شده است.”

قابل ذکر است سجاد چترسفید، وکیل دادگستری چند روز پیش با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود عنوان کرد: یک هفته پیش با ایوب غیبی پور در زندان مرکزی اهواز جهت اخذ وکالت ملاقات داشتم. پس از پیگیری های مکرر بالاخره با فک قرار بازداشت موقت وی و تودیع وثیقه ۳۰ میلیارد ریالی موافقت شد.

ایوب غیبی پور، شهروند متولد دهم بهمن ۱۳۷۳، در آبان ۱۴۰۱ در رابطه با اعتراضات سراسری سال گذشته توسط نیروهای امنیتی در اهواز بازداشت و به زندان شیبان اهواز منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید