اعتصاب غذای شهریار نصرالهی در زندان اراک

شهریار نصرالهی

شهریار نصرالهی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اراک، در اعتراض به عدم اعطای مرخصی به وی دست به اعتصاب غذا زد. این زندانی سیاسی در حال سپری نمودن محکومیت پنج سال حبس خود در این زندان است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲، شهریار نصرالهی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اراک، دست به اعتصاب غذا زد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر گفت: “آقای نصرالهی از روز شنبه چهاردهم بهمن ۱۴۰۲، در اعتراض به عدم اعطای مرخصی به وی دست به اعتصاب غذا زده است.”

این منبع مطلع در ادامه اظهار کرد: “درخواست مرخصی آقای نصرالهی به دلیل دیدار و کمک به مادر سالخورده و بیمارش که به تنهایی زندگی می‌کند، صورت گرفته است.”

آقای نصرالهی در تاریخ بیستم اسفندماه سال ۱۴۰۱، توسط ماموران امنیتی در خرم آباد بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات اراک انتقال یافت. وی نهایتا پس از یک ماه بازداشت در این نهاد امنیتی به زندان اراک منتقل شد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات شهریار نصرالهی در تاریخ پازدهم مهرماه سال جاری، در شعبه دوم دادگاه انقلاب اراک برگزار شد. وی نهایتا در تاریخ بیست و پنجم مهرماه، توسط شعبه قضایی مذکور به ریاست قاضی حسینی از بابت اتهاماتی از جمله “تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه های مخالف نظام” مجموعا به پنج سال حبس محکوم شد.

بخش دیگری از پرونده آقای نصرالهی در دادگاه کیفری شهرستان اراک تحت بررسی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید