گزارشی از آخرین وضعیت آرش قنبری کیهانی در زندان دستگرد اصفهان

آرش قنبری کیهانی

آرش قنبری کیهانی، شهروند ساکن اصفهان، علیرغم گذشت بیش از شش ماه از زمان دستگیری در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲، کماکان در زندان دستگرد اصفهان به صورت بلاتکلیف به‌سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آرش قنبری کیهانی، شهروند ساکن اصفهان کماکان به صورت بازداشت موقت در زندان دستگرد اصفهان به سر می برد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند ضمن تایید این خبرگفت: “آقای قنبری علیرغم گذشت ۱۹۱ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان دستگرد اصفهان به سر می برد. قرار بود آرش در خصوص بررسی سلامت روحی و جسمی به کمیسیون پزشکی معرفی شود اما قاضی شعبه و مسئول مربوط پرونده با انتقال وی مخالفت کرده اند.”

پیش‌تر یک منبع مطلع: “آقای قنبری با محدودیت‌های شدیدی در رابطه با امکان برقراری تماس و ملاقات با خانواده خود مواجه است.”

در تاریخ یازدهم شهریور ۱۴۰۲، پرونده آقای قنبری جهت فرجام خواهی از بابت اتهام اهانت به مقدسات اسلام به شعبه سی و نهم دیوان عالی کشور فرستاده شده بود. فرجام خواهی پرونده او از بابت همین اتهام در شعبه مذکور تایید شد. پرونده وی اکنون به شعبه هم عرض برای بررسی ارجاع داده شده است.

در حالی که در فروردین ماه سال جاری، آقای قنبری از بابت اتهامات اهانت به مقدسات اسلام و سب النبی، توسط شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان اصفهان تبرئه و قرار منع تعقیب صادر شده بود.

این شهروند پیشتر در تاریخ دهم مردادماه ۱۴۰۲، پس از مراجعه به اداره اطلاعات شهرستان شهرضا توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید