احضار ۹ فرهنگی در استان گیلان به دادگاه انقلاب رشت

انوش عادلی، محمود صدیقی پور، عزیز قاسم زاده، تیمور باقری کودکانی، طهماسب سهرابی، غلامرضا اکبرزاده باغبان، علی نهالی، محمدجواد سعیدی و جهانبخش لاجوردی

احضار ۹ نفر از فرهنگیان گیلان به دادگاه انقلاب رشت، به اتهاماتی نظیر “اخلال در نظم عمومی” از طریق شرکت در تجمعات صنفی و “تمرد”، اقدامی نگران‌کننده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، انوش عادلی، محمود صدیقی پور، عزیز قاسم زاده، تیمور باقری کودکانی، طهماسب سهرابی، غلامرضا اکبرزاده باغبان، علی نهالی، محمدجواد سعیدی و جهانبخش لاجوردی به دادسرای رشت احضار شدند.

بر اساس این گزارش، شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی رشت آقایان انوش عادلی، محمود صدیقی پور، عزیز قاسم زاده، تیمور باقری کودکانی و طهماسب سهرابی از اعضای هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان گیلان، همچنین آقایان غلامرضا اکبرزاده باغبان، علی نهالی، محمدجواد سعیدی و جهانبخش لاجوردی از فرهنگیان فعال صنفی را برای رسیدگی به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت و برگزاری تجمعات صنفی و تمرد در ساعت ۹ صبح دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ احضار کرده است.

سه نفر از این افراد، آقایان عادلی، صدیقی پور و قاسم زاده، هم اکنون در حال گذراندن محکومیت یک ساله زندان هستند. این موضوع نشان می‌دهد که  قضایی با نگاهی امنیتی به فعالیت‌های صنفی فرهنگیان برخورد می‌کنند.

برگزاری تجمعات صنفی و اعتراضات مسالمت‌آمیز، حق قانونی و از حقوق اولیه بشر است.

احضار و محکومیت فعالان صنفی، می‌تواند به ایجاد فضای ارعاب و وحشت منجر شده و مانع از فعالیت‌های صنفی معلمان شود.

سرکوب فعالیت‌های صنفی معلمان، نه تنها به ضرر معلمان و جامعه فرهنگیان است، بلکه به کیفیت آموزش و پرورش و در نهایت به کل جامعه آسیب می‌رساند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید