گزارشی از بازداشت و شکنجه حمیدرضا کوهکن، همسر و دو تن از نزدیکان وی

حمیدرضا کوهکن،علی اکبر کوهکن و حارث خروط

حمیدرضا کوهکن به همراه همسر خود خانم نارویی با یورش نیروهای اداره اطلاعات به منزل بازداشت شد. همچنین دو تن از نزدیکان وی در مرکز شهر زاهدان نیز بازداشت شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نیروهای اداره اطلاعات زاهدان حمیدرضا کوهکن، همسر وی و دو تن دیگر از نزدیکان وی به‌نام‌های علی اکبر کوهکن و حارث خروط را بازداشت کردند.

روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه، این چهار شهروند به مجتمع قضایی شهید نوری زاهدان منتقل و به دلیل برگزاری جلسه پشت درهای بسته با اعتراض حمیدرضا جلسه لغو و دوباره به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شدند.

لازم به یادآوری است: حمیدرضا کوهکن، همسر وی خانم “آ نارویی”، برادر زاده وی “علی اکبر کوهکن” ۲۰ ساله فرزند حلیم و برادر خانم وی “حارث خروط” ۱۶ ساله فرزند شملان روز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شدند.

به گفته منابع مطلع، حمیدرضا و علی اکبر در بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان مورد شکنجه قرار گرفته و حمیدرضا در روز دادگاه به دلیل این شکنجه ها توان ایستادن نداشته است.

همچنین علی اکبر به دلیل شکنجه های سخت شب گذشته ۱۸ بهمن ماه در اداره اطلاعات دچار تشنج و وضعیت بدجسمانی بیهوش شده و همچنان در شرایط بسیار بدی قرار دارد.

حارث خروط پس از اخذ اعترافات اجباری به کانون اصلاح و تربیت زندان زاهدان منتقل شده است.

این منبع در ادامه گفت: “خانم نارویی شب گذشته ۱۸ بهمن در یک تماس تلفنی یک دقیقه ای خبر داده که ماموران اداره اطلاعات شرط آزادی وی را اعتراف کردن به اینکه حمیدرضا همسر وی با گروه های مخالف نظام در ارتباط است، اعلام کردند.”

این منبع افزود: “خانم نارویی این خواسته ماموران اداره اطلاعات را رد کرده و وی به بند زنان زندان مرکزی زاهدان منتقل شده است.”

گفتنی است، خانم نارویی دارای یک کودک یک ساله شیرخوار است که با بازداشت وی توسط نیروهای اداره اطلاعات، یک کودک از مهر و شیر مادر محروم است و این کودک به دلیل نبود مادرش بی تاب و وضعیت مناسبی ندارد.

لازم به ذکر است، “ادریس و بنیامین کوهکن” ۲۳ و ۱۶ ساله هر دو فرزند حمیدرضا کوهکن نیز در بازداشت هستند و آنها توسط نیروهای نظامی در بازداشتگاه بارها مورد شکنجه و اخذ اعترافات اجباری قرار گرفتند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید