فشار بر روزنامه‌نگاران در ایران ادامه دارد: سرنوشت نامعلوم چهار خبرنگار پس از انتقال به مکانی نامعلوم

مهرداد عسگری، نیکان خبازی، علی تسنیمی و بهزاد بهمن‌ نژاد

مهرداد عسگری، نیکان خبازی، علی تسنیمی و بهزاد بهمن‌ نژاد، از کارکنان نشریه “فردای اقتصاد” رسانه تصویری روندهای اقتصادی، از محل کار خود توسط ماموران امنیتی به مکانی نامعلوم منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز جمعه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۲، مهرداد عسگری، نیکان خبازی، علی تسنیمی و بهزاد بهمن‌ نژاد،  از ساختمان محل کار خود خارج و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

بر اساس این گزارش، این خبرنگاران از روز دوشنبه شانزدهم بهمن ماه در ساختمان تحریریه این رسانه محبوس بودند.

مهرداد عسگری، نیکان خبازی و علی تسنیمی از کارکنان استودیوی فردای اقتصاد و بهزاد بهمن‌ نژاد قائم مقام سردبیر این رسانه، پس از آنکه به مدت چهار روز در ساختمان تحریریه این رسانه محبوس بودند، روز جمعه بیستم بهمن ماه از محل کار خود به مکان نامعلومی منتقل شدند.

بر اساس گزارشاتی که به دست هرانا رسیده است، علی میرزاخانی، سردبیر این رسانه که به همراه دیگر همراهان خود در محل کارش محبوس بود، یک روز پیش از انتقال این افراد اجازه خروج از این محل را پیدا کرده است.

روز سه شنبه هفدهم بهمن ماه، سایت خبری مدارا با انتشار گزارشی نوشت: مریم شکرانی و زینب رحیمی، روزنامه‌ نگاران ایرانی در صفحات شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، خبر از ورود توقیف رسانه فردای اقتصاد به همراه خبرنگارانش از ساعت ۱۴ ظهر روز دوشنبه شانزدهم بهمن ماه دادند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید