شیرکو حجازی به بیش از شش سال حبس تعزیری محکوم شد

شیرکو حجازی

شیرکو حجازی رئیس هیئت فوتبال سقز توسط یکی از شعب دادگاه انقلاب سقز بابت اتهام هایی همچون مشارکت در اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی و عضویت در گروه‌های معاند در مجموع به شش سال و یک ماه و ۱۷ روز حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شیرکو حجازی از فعالان مدنی و رئیس هیئت فوتبال سقز توسط دادگاه انقلاب سقز به تحمل شش سال و یک ماه و ۱۷ روز حبس تعزیری و محرومیت‌های اجتماعی نظیر منع خروج از کشور و همچنین نوشتن درباره نیروهای حکومتی که در جریان خیزش اعتراضی  زن، زندگی، آزادی کشته شده‌اند محکوم شده است.

شیرکو حجازی رئیس هیئت فوتبال سقز توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب سقز به ریاست جواد مصطفایی از بابت اتهام “مشارکت در اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی” به تحمل سه سال و شش ماه و یک روز حبس تعزیری و از بابت “عضویت در گروه‌های معاند” به ۳۱ ماه و ۱۶ روز و در مجموع به تحمل شش سال و یک ماه و ۱۷ روز حبس تعزیری محکوم شده است.

طبق حکم صادره و با استناد به ماده هفت قانون مجازات حبس تعزیری سال ۱۳۹۹ دو سوم از مجازات اشد به مدت سه سال تعلیق شده است. اما این امر منوط شده است به عدم معاشرت با بازداشت‌شدگان سالگرد قتل حکومتی ژینا امینی در سقز، معرفی هر ماهه خود به اداره اطلاعات و همچنین گذراندن سه دوره تربیتی اخلاقی و مذهبی.

در بخش دیگری از حکم مذکور، شیرکو حجازی به نوشتن زندگی.نامه یکی از نیروهای حکومتی که در جریان جنبش اعتراضی زن، زندگی، آزادی کشته شده و برداشت شخصی خود از کتاب معنونه (زندگی نامه نوشته شده) و ارائه آن در قالب مقاله به اجرای احکام و انتشار صوت در یکی از شبکه‌های مجازی پرمخاطب شهرستان سقز محکوم شده است.

شیرکو حجازی روز دوشنبه بیستم شهریور ماه، در جریان هجوم اداره اطلاعات به محل کار واقع در خیابان موسوم به خیابان “شهدا” با توسل به خشونت و ضرب و جرح بازداشت شد.

او در نهایت روز پنج‌شنبه بیست‌وسوم آذر ماه پس از ۹۴ روز بازداشت با وثیقه دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

شیرکو حجازی تحت فشار نهادهای اطلاعاتی نظام ناچار به استعفا از سمت رئیس هیئت فوتبال سقز شده است. چند روز پس از این خبر دیگر اعضای این هیئت به نشانه اعتراض دسته جمعی استعفای خود را اعلام کردند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید