جمهوری اسلامی ایران وکیل مدافع محمد قبادلو را به دلیل انتقاد از اعدام او احضار کرد

مهدخت دامغان‌پور، وکیل مدافع محمد قبادلو

احضار خانم مهدخت دامغان‌پور، وکیل مدافع محمد قبادلو، به دادسرای فرهنگ و رسانه به دلیل انتقاد ایشان از روند دادرسی، اتهامات و اعدام موکلشان، اقدامی نگران‌کننده و نقض آشکار آزادی بیان و حق دفاع است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه بیست و سوم بهمن ۱۴۰۲، خانم مهدخت دامغان‌پور، وکیل مدافع محمد قبادلو احضار شد. هنوز دلیل دقیق این احضار مشخص نیست، اما با توجه به سابقه فعالیت‌های خانم دامغان پور، احتمالاً به دلیل انتقاد ایشان از اجرای حکم اعدام محمد قبادلو باشد.

امیر رئیسیان، یکی دیگر از وکلای محمد قبادلو، ضمن انتشار این خبر نوشت: “درباره اجرای حکم قصاص محمد قبادلو ما قوه قضاییه را به «مناظره در رسانه» دعوت کردیم، قوه قضاییه اما «محاکمه در دادسرای رسانه» را ترجیح داد. امروز همکارم خانم مهدخت دامغان پور احضار شد و مستندات و مدارک مربوطه را ارئه داد.”

احضار وی به دلیل مصاحبه ای صورت گرفته است که در آن روند دادرسی به اتهامات موکلش و اجرای حکم اعدام وی را مورد انتقاد قرار داده بود.

سحرگاه روز سه شنبه سوم بهمن ۱۴۰۲، حکم اعدام محمد قبادلو، جوان بیست و سه ساله بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته، در زندان قزلحصار کرج به اجرا درآمد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید