گزارشی از آخرین وضعیت مرضیه فارسی و فروغ تقی پور در زندان اوین

فروغ تقی‌پور و مرضیه فارسی

وضعیت مرضیه فارسی و فروغ تقی پور، دو متهم سیاسی که بیش از صد و هفتاد روز است در زندان اوین به سر می‌برند، بسیار نگران کننده است. بلاتکلیفی و اتهام سنگین “بغی” که می تواند به صدور احکام سنگین از جمله اعدام منتهی شود، بر وخامت اوضاع می‌افزاید.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، وضعیت مرضیه فارسی و فروغ تقی پور، دو متهم سیاسی علیرغم گذشت بیش از ۱۷۰ روز از تاریخ دستگیری کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین به سر می برند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این متهمان سیاسی ضمن تایید این خبر گفت: “اوایل بهمن ماه سال جاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خانم ها فارسی و تقی پور در یک پرونده مشترک، در شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، به ظن همکاری با یکی از گروه های مخالف نظام از بابت اتهام بغی برگزار شد. اما آنها دادگاه را به رسمیت نشناخته و از حضور در این جلسه امتناع کردند.”

مرضیه فارسی و فروغ تقی پور در تاریخ هجدهم آذرماه سال جاری، در دادسرای اوین مورد تفهیم اتهام قرار گرفتند.

در تاریخ سی ام مردادماه سال جاری، خانم فارسی و خانم تقی پور توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شدند.

این شهروندان چندی بعد طی یک تماس تلفنی با خانواده خود از انتقالشان به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین خبر دادند. در نهایت چندی بعد به بند زنان این زندان منتقل شدند.

لارم به ذکر است؛ طرح اتهام بغی، میتواند منجر به مجازات هایی از جمله اعدام، صلب، قطع دست راست و پای چپ و یا نفی بلد است منتهی شود.

فروغ تقی پور و مرضیه فارسی، دو زندانی سیاسی سابق ساکن در تهران، پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و تحمل حبس را داشته اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید