وضعیت نامناسب راحله راحمی‌پور در زندان اوین: محرومیت از درمان و خطر جانی

راحله راحمی‌پور

راحله راحمی‌پور، فعال مدنی، در حال تحمل دوران محکومیت خود در زندان اوین است. خانم راحمی‌پور که از بیماری‌های متعددی رنج می‌برد، از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، راحله راحمی‌پور، بارها به بهداری زندان اوین منتقل شده است، اما هر بار بدون دریافت درمان کافی به بند بازگردانده شده است. عدم رسیدگی پزشکی به این فعال مدنی، نگرانی‌های خانواده این زندانی را به شدت افزایش داده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این فعال مدنی ضمن تایید این خبر گفت: “خانم راحمی‌پور، علیرغم تأیید پزشکی قانونی مبنی بر عدم توانایی تحمل حبس، دوران محکومیت خود را در وضعیت جسمانی نامناسب سپری می‌کند. وی که از بیماریهای متعددی رنج میبرد، طی سه هفته گذشته، یک بار به بیمارستان و چندین بار به بهداری منتقل شده است؛ با این حال، هیچ درمان جدی برای او انجام نشده است. وضعیت جسمانی او بسیار نگران‌کننده است.”

خانم راحمی پور اوایل بهمن ماه، در پی حال نامناسب جسمانی به بیمارستان منتقل و پس از دو روز و انجام آنژیوگرافی قلب به زندان بازگردانده شد.

راحله راحمی پور در تاریخ ۲۱ آبان ۹۸ به همراه ژیلا کرم زاده مکوندی، فعال مدنی توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد. چندی بعد خانم راحمی پور آزاد شد.

این فعال مدنی به همراه خانم کرم زاده مکوندی در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین تحت عناوین “اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام” مورد تفهیم اتهام قرار گرفتند. مصداق این اتهامات در خصوص خانم مکوندی مواردی ازجمله فعالیت در کانال تلگرامی مادران پارک لاله و نوشته‌های او در خصوص اعتراض به حجاب اجباری عنوان شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این فعال حقوق بشر در تاریخ ۲۷ خردادماه  سال ۹۹ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.

وی در نهایتا توسط دادگاه مذکور به شش سال حبس محکوم شد. خانم راحمی پور اواخر آبان ماه سال جاری، پس از حضور در دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید