اعزام به مرخصی سوری بابایی‌چگینی جهت پیگیری سرنوشت فرزند مفقود شده‌اش از زندان قزوین

سوری بابایی‌چگینی،آیدا مراد بهروزی و هستی محمدحسینی

سوری بابایی‌چگینی، فعال مدنی محبوس در زندان چوبیندر قزوین به مرخصی ده روزه اعزام شد. این فعال مدنی به دلیل پیگیری وضعیت فرزند مفقود شده‌اش به مرخصی اعزام شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سوری بابایی‌چگینی، فعال مدنی محبوس در زندان چوبیندر قزوین با تودیع قرار وثیقه جهت پیگیری وضعیت فرزند مفقودش به مدت ده روز به مرخصی اعزام شده است.

آیدا مراد بهروزی، دختر سوری بابایی چگینی، به همراه همکلاسی‌ خود، هستی محمدحسینی، از دوازده روز پیش ناپدید شده‌اند. با این وجود مقامات زندان چوبین‌در در اعطای مرخصی به سوری بابایی کارشکنی می‌کردند.

آیدا مراد بهروزی، فرزند رضا مراد بهروزی، زندانی سیاسی سابق و سوری بابایی چگینی، روز یازدهم بهمن همراه دوست خود در مسیر مدرسه ناپدید شده‌‌اند و کماکان سرنوشت آنها نامعلوم است.

چند روز پیش، رئیس دادگستری شهر محمدیه استان قزوین، به سوری بابایی چگینی گفته بود: “به خاطر گم شدن دخترت اگر روسری بر سر کنی و ابراز ندامت کنی، اجازه می‌دهیم با سپردن سند و با پابند آزاد شوی و دخترت را پیدا کنی.”

به گفته بستگان خانواده‌های این دو نوجوان، مراجعه آن‌ها به کلانتری، آگاهی، اطلاعات و دادگستری، تاکنون بی‌نتیجه بوده و این‌ نهادهای حکومتی اعلام کرده‌اند که “ما نمی‌توانیم آنها را پیدا کنیم.”

سوری بابایی‌چگینی، به دلیل مخالف با حجاب اجباری، از بیست‌وپنجم تیر سال جاری توسط ماموران لباس شخصی بازداشت شد و در حال حاضر در زندان چوبین‌ قزوین زندانی نگهداری می‌شود.

او حین سپری کردن دوره محکومیت قبلی، در دی ماه سال جاری توسط دادگاه انقلاب اسلامی قزوین در پرونده‌ای که در دوره حبس علیه او گشوده شد، به هفت ماه دیگر حبس تعزیری محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید