تفتیش منزل و احضار به بازپرسی یک شهروند بهائی در قائمشهر

بنفشه اسدیان

منزل بنفشه اسدیان، متاهل، دارای فرزند، شهروند بهائی ساکن شهرستان قائمشهر از توابع استان مازندان، توسط ماموران امنیتی، تفتیش و برخی لوازم شخصی وی، توقیف و این شهروند بهایی برای بازپرسی و تفهیم اتهام به شعبه دادسرای عمومی و انقلاب قائمشهر، احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۲، نیروهای امنیتی در شهرستان قائمشهر، منزل بنفشه اسدیان شهروند بهائی را تفتیش کردند.

یک منبع مطلع ضمن تایید این خبر گفت:”ماموران امنیتی در شهرستان قائمشهر با یورش به منزل خان بنفشه اسدیان، پس از تفتیش منزل، برخی لوازم شخصی از قبیل گوشی تلفن‌همراه این شهروند بهایی را توقیف کردند.”

این فرد مطلع در ادامه افزود:”ماموران برای ورود و تفتیش منزل ابتدا باید حکم قضایی به صاحب خانه ارائه کنند اما این تفتیش منزل و توقیف لوزام شخصی بنفشه اسدیان بدون رعایت موازین حقوقی مذکور صورت گرفته است.”

لازم به اشاره است، بنفشه اسدیان، طی رزوهای پیش رو باید برای بازجویی و تشکیل پرونده قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قائمشهر، مراجعه کند.

تا لحظه تنظیم این خبر، از مصایق حقوقی اتهامات یا اتهام منتسب شده به بنفشه اسدیان، که منجر به تفتیش منزل و توقیف لوازم شخصی این شهند بهایی شده اطلاعی حاصل نشده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید