گزارشی از آخرین وضعیت حسین گچلو، زندانی سیاسی در زندان تهران بزرگ

حسین گچلو

حسین گچلو، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان تهران بزرگ سپری می کند. وی اواخر آبان ماه سال جاری از زندان اوین به زندان مذکور منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حسین گچلو، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان تهران بزرگ سپری می کند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی گفت: “در حالی که آقای گچلو بیش از یک سوم از دوران محکومیت خود را سپری کرده، با آزادی مشروط او مخالفت شده است. حسین کماکان بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در تیپ چهار در بین زندانیان خشن نگهداری می شود.”

حسین گچلو در دی ماه سال ۹۶ توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات اجتماع و تبانی و تخریب اموال عمومی به ده سال حبس محکوم شد. در نهایت این حکم پس از پذیرش واخواهی به سه سال و هفت ماه حبس کاهش پیدا کرد.

این زندانی سیاسی، پس از تایید حکم در دادگاه تجدید نظر در مردادماه سال ۱۴۰۱، بازداشت و جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شده بود.

آقای گچلو به همراه هفت زندانی سیاسی دیگر در تاریخ دوازدهم شهریورماه سال جاری از زندان اوین خارج و به زندان قزل‌حصار کرج منتقل شدند. در نهایت وی چندی بعد مجدد به زندان اوین بازگردانده شده بود.

این زندانی سیاسی اواخر آبان ماه سال جاری، از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد که در زندان مذکور توسط زندانیان جرائم خشن مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید