بازداشت و انتقال مینا کرمی، شهروند بهائی به زندان عادل آباد شیراز

مینا کرمی

مینا کرمی، شهروند بهائی در یکی از خیابان های شهر شیراز بازداشت و جهت تحمل محکومیت خود راهی زندان این شهر شد. او جهت تحمل محکومیت پنج سال حبس به زندان منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مینا کرمی، شهروند بهائی ساکن شیراز، روز سه شنبه بیست و چهارم بهمن ماه جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده خانم کرمی ضمن تایید این خبر گفت: “بازداشت مینا روز سه شنبه بیست و چهارم بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی در یکی از خیابان های شیراز صورت گرفت. وی پس از دستگیری، برای تحمل دوران محکومیت خود به زندان عادل آباد این شهر منتقل شد.”

شعبه یک اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شیراز در تاریخ یازدهم دی ماه امسال این شهروند بهائی را برای اجرای حکم حبس احضار کرد. در این ابلاغیه از او خواسته شد تا در تاریخ دوازدهم بهمن ماه خود را به مرجع قضایی مذکور معرفی کند؛ امری که خانم کرمی از آن امتناع کرد.

مینا کرمی در شهریورماه سال گذشته، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سید محمود ساداتی از بابت اتهامات “فعالیت آموزشی و تبلیغی انحرافی مغایر و یا مخل به شرع مقدس اسلام” به پنج سال حبس تعزیری، پنج میلیون تومان جزای نقدی، محرومیت از حقوق اجتماعی به مدت ده سال و منع خروج از کشور با ابطال گذرنامه به مدت دو سال محکوم شد. این حکم چندی بعد در شعبه ۳۷ دادگاه تجدیدنظر استان فارس عینا تایید شد.

منزل این شهروند بهائی در تاریخ بیست و چهارم فروردین ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی مورد تفتیش قرار گرفته بود. وی چندی بعد به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر موسوم به پلاک ۱۰۰ احضار شد. خانم کرمی نهایتا پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید