تداوم بازداشت و بلاتکلیفی نسیم غلامی سیمیاری، در زندان اوین

نسیم غلامی سیمیاری

نسیم غلامی سیمیاری، متهم سیاسی علیرغم گذشت بیش از ۹ ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف زندان است. این زندانی به اتهام “بغی” مورد تفهیم اتهام قرار گرفته است. این اتهام می تواند احکام سنگینی همچون اعدام به همراه داشته باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نسیم غلامی سیمیاری، متهم سیاسی علیرغم گذشت بیش از ۹ ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین به سر می برد. این متهم سیاسی چندی پیش در دادسرای اوین از بابت اتهام “بغی” مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این متهم سیاسی ضمن تایید این خبر گفت: “خانم غلامی سیمیاری علیرغم گذشت بیش از ۹ ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بند زنان زندان اوین بسر میبرد. نسیم اواخر آذرماه سال جاری، در دادسرای اوین از بابت اتهام «بغی» تفهیم شده بود. اما تاکنون دادگاهی برای او تشکیل نشده است.”

نسیم غلامی سیمیاری، ۳۵ ساله اواخر اردیبهشت ماه سال جاری، در ارتباط با همکاری با یکی از گروه‌های اپوزیسیون در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

خانم غلامی سیمیاری اواخر آبان ماه، در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیتش دست به اعتصاب زده بود که بعد از دو هفته با وعده مساعد مسئولان به اعتصاب خود پایان داد.

لازم به ذکر است؛ طرح اتهام بغی، میتواند منجر به مجازات هایی از جمله اعدام، صلب، قطع دست راست و پای چپ و یا نفی بلد است منتهی شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید