عباس کورکوری، زندانی محکوم به اعدام در زندان شیبان اهواز، از تماس و ملاقات با خانواده محروم شد

عباس کورکوری

عباس کورکوری، شهروند محکوم به اعدام و محبوس در زندان شیبان اهواز از تماس تلفنی و ملاقات محروم شده است. جان این زندان در خطر است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عباس (مجاهد) کورکوری، شهروند محبوس در زندان شیبان اهواز که اخیرا حکم اعدام وی توسط دیوان عالی کشور تایید شده، از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی ضمن تایید این گفت: “آقای کورکوری از زمان بازداشت مورخ بیست و نهم آذر ۱۴۰۱ تاکنون در یکی از سلول های انفرادی زندان شیبان اهواز به سر می برد. همچنین وی از اسفندماه سال گذشته تاکنون از برقراری تماس با خانواده محروم بوده است.”

در دی ماه سال جاری، حکم اعدام عباس کورکوری توسط دیوان عالی کشور تایید و پرونده وی به شعبه اجرای احکام دادگاه ایذه ارجاع داده شد. عباس کورکوری، شهروند ایذه‌ای، پیش‌تر به اتهاماتی نظیر «محاربه و افساد فی الارض» توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز به اعدام محکوم شده بود.

مرکز رسانه قوه قضاییه پیش‌تر ادعا کرده بود که آقای کورکوری در قتل کیان پیرفلک، کودکی که در جریان اعتراضات سراسری جان باخت، دست داشته است. این ادعا توسط خانواده پیرفلک، از جمله مادر کودک، مردود شناخته شده است. آن‌ها بیان کردند که کیان در پی تیراندازی نیروهای وابسته به نظام جان خود را از دست داده است.

دادگاه همچنین آقای کورکوری را به اتهاماتی چون «اخلال در نظم عمومی و ایراد خسارت عمده به تمامیت جسمانی منجر به مرگ هفت نفر از جمله کیان پیرفلک، آسیب‌های جدی به اموال عمومی و خصوصی، تشکیل گروه‌های مخالف نظام و عضویت در آن‌ها از طریق قیام مسلحانه علیه جمهوری اسلامی ایران» متهم کرده است.

زینب مولایی راد، مادر کیان پیرفلک، در واکنش به اتهام‌زنی مقامات قضایی به افرادی نظیر عباس کورکوری، بهمن بهمنی، حسین و محمود (نام خانوادگی نامشخص) گفت: «من، مادر کیان، هرگز نخواهم پذیرفت که همشهریانم را به عنوان “قاتل” معرفی کنید.»

خانم مولایی راد پیش‌تر در مراسم تدفین فرزندش، درباره چگونگی مرگ کودک ۱۰ ساله‌اش توضیح داد: «هنگام بازگشت به خانه، ماموران به خودروی ما تیراندازی کردند.»

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایذه در اواخر دی ماه سال گذشته از تشکیل پرونده قضایی برای ۷۰ شهروند معترض در ارتباط با تجمعات ۲۵ آبان در این شهرستان خبر داد. در این روز، دست‌کم هفت شهروند، از جمله کیان پیرفلک، به ضرب گلوله ماموران جان باختند.

در حالی که حکومت و مقامات بر “تروریستی” بودن حوادث ۲۵ آبان ایذه تأکید دارند، گزارش‌های منتشر شده از شاهدان عینی و خانواده‌های قربانیان این واقعه، با ادعاهای مطرح شده مغایرت دارند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید