گزارشی از آخرین وضعیت نصراله و ارغوان فلاحی در زندان اوین

نصراله فلاحی و ارغوان فلاحی

نصراله فلاحی و فرزندش ارغوان فلاحی، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، علیرغم گذشت بیش از ۱۵ ماه از تاریخ دستگیری کماکان در زندان اوین به سر می برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نصراله فلاحی و فرزندش ارغوان فلاحی، دو تن از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، علیرغم گذشت بیش از پانزده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین به سر می برند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروندان ضمن تایید این خبر گفت: “چندی پیش اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نصراله فلاحی و فرزندش ارغوان فلاحی در یک پرونده مشترک، در شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شده بود. در جریان این جلسه اردوان دیگر فرزند آقای فلاحی که چندی پیش با تودیع وثیقه آزاد شده بود نیز حضور داشت.”

به گفته این منبع مطلع، “تاکنون تاریخ دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان به آنها اعلام نشده است. این دو شهروند علیرغم گذشت ۴۶۸ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین به سر می برند.”

لازم به ذکر است، اواخر تیرماه سال جاری، عرفان کرم ویسی، وکیل مدافع این افراد گفته بود: “نسبت به اتهامات موکلانم نصراله فلاحی و دختر ایشان ارغوان فلاحی مبنی بر “تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی و عضویت در گروه های مخالف نظام” و همچنین اردوان فلاحی مبنی بر “مشارکت در تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” قرار جلب به دادرسی توسط شعبه ۶ دادسرای اوین صادر و به دادگاه انقلاب ارجاع شده است.”

به گفته آقای کرم ویسی اتهامات “محاربه و افساد فی الارض” از عناوین اتهامی خانواده فلاحی حذف شده و در خصوص این اتهامات قرار منع تعقیب صادر گردیده است.

نصراله فلاحی و دخترش ارغوان در تاریخ سیزدهم آبان ماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. همچنین، اردوان دیگر فرزند آقای نصراله فلاحی نیز در تاریخ دوازدهم آبان سال گذشته در رابطه با اعتراضات سراسری در اصفهان بازداشت شد.

آنها در تاریخ بیست و سوم بهمن ماه ۱۴۰۱ به زندان اوین انتقال یافتند. در نهایت اردوان فلاحی در تاریخ سیزدهم دی ماه، با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

نصراله فلاحی در بند چهار زندان اوین و ارغوان فلاحی در بند زنان زندان اوین نگهداری می شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید