تداوم بازداشت و بلاتکلیفی از دو فعال ترک (آذربایجانی) در زندان اوین

آیدین محمدی

آیدین محمدی و کرم (با فامیلی نامشخص) از فعالین ترک آذربایجان، علیرغم گذشت بیش از ده روز از زمان دستگیری همچنان در یکی از بازداشتگاه‌ امنیتی در زندان اوین به سر می برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آیدین محمدی و کرم (با فامیلی نامشخص)  فعالین ترک آذربایجان،  روز ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۲، توسط مامورین امنیتی شهر اردبیل بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات در زندان اوین منتقل شده اند.

یک منبع مطلع ضمن تایید این خبر گفت: آیدین(سلیمان) محمدی که شبانه با هجوم نیروهای امنیتی به محل کارش دستگیر شده است.

«کرم » که نام خانوادگی آن به طور دقیق تایید نشده است در ۱۷ بهمن بازداشت و همانند آقای محمدی پس از تفهیم اتهام با عنوان اتهامی «اجتماع وتبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارجی » به بازداشتگاه اداره اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل شده است.

طی روزهای ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲، تعداد از فعالین مدنی آذربایجانی به نام های مرتضی‌ پروین، ودود اسدی، باقر حاجی زاده، آیاز سیف خواه، سعید مینایی،سالار طاهرافشار، کمال نوری، آراز امان، طاهر نقوی،سعید دوستان، آیدین(سلیمان) محمدی، کرم [؟] وعبدالله واحدی در شهرهای اردبیل، رشت، اورمیه، تبریز، اسلامشهر تهران، کرج و آستارا، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند. هنوز‌ از‌ سرنوشت‌ و‌ مکان‌ نگهداری‌ برخی از فعالین اطلاع‌ دقیقی در‌ دست‌ نمی‌ باشد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید