تفتیش و بازرسی از منزل شخصی سه فعال مذهبی کُرد در بوکان

محی‌الدین محمدزاده، کریم نوروزی و فاروق حسینی یورش

کاانال تلگرامی شورای مدیریت مکتب قرآن، طی در روزهای اخیر نیروهای اطلاعات بوکان به منازل سه تن از اعضای این مکتب با نام‌های محی‌الدین محمدزاده، کریم نوروزی و فاروق حسینی یورش برده و اقدام به تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی این افراد کرده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر اداره اطلاعات در ادامه اعمال فشار بر شهروندان اهل تسنن اقدام به یورش به منازل سه فعال مذهبی کُرد در شهرستان بوکان کردند. هویت این سه فعال مذهبی که منزل آنها تفتیش شده است، محی‌الدین محمدزاده، کریم نوروزی و فاروق حسینی، احراز شده است.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت: “با شش دستگاه خودرو به منزل “محی‌الدین محمدزاده”، امام جماعت روستای نوبهار بوکان یورش بردند و پس از تفتیش منزل، جزوات، کتابها، لپ تاپ و حتی تلفن همراه او را ضبط کردند.”

همچنین نیروهای امنیتی به منزل یک فعال اهل سنت دیگر با هویت کریم نوروزی یورش برده و پس از تفتیش منزل، اقدام به سرقت چندین جلد کتاب و جزوه و حتی لپ تاپ و تلفن همراه فرزندان او کرده‌اند.

در روزهای گذشته همچنین اداره اطلاعات با همراهی پنج دستگاه خودرو ضمن مراجعه به درب منزل فاروق حسینی، خود را کارمند کنتورنویس اداره گاز معرفی می‌کنند و به محض باز شدن درب به داخل منزل یورش برده‌اند.

این در حالی رخ داده که فقط همسر و فرزندان این فعال اهل سنت در منزل حضور داشتند و ماموران با شکستن قفل کمدها مقابل چشمان کودکان اقدام به تفتیش منزل و ایجاد رعب و وحشت کرده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید