انجمن قلم آمریکا حکم حبس سپیده رشنو را به شدت محکوم کرد

سپیده رشنو

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، انجمن قلم آمریکا با صدور بیانیه‌ای محکومیت سپیده رشنو، دانشجوی نویسنده و مخالف حجاب اجباری را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه استقامت زنان ایران در دفاع از آزادی بیان و سایر حقوق خود، با وجود حملات بی‌امان، شدید و وحشیانه حکومت برای سرکوب و مجازات آنها، قابل توجه و ستایش توصیف شده است.

انجمن قلم آمریکا نوشت: “نویسندگان و هنرمندانی مانند سپیده رشنو، نه تنها با نمایش بی‌عدالتی‌ها باعث تقویت میل عمومی برای تغییر می‌شوند، بلکه با الهام بخشیدن به همگان برای رویای آینده‌ای روشن‌تر مبتنی بر حقوق بشر و آینده‌ای آزاد برای زنان، نقشی اساسی دارند.”

در بیانیه انجمن قلم آمریکا تاکید شده که سلامت و سرزندگی یک ملت تنها به توانایی مردم آن کشور در بیان افکار خود بدون ترس از انتقام حکومت بستگی دارد.

انجمن قلم آمریکا با اشاره به بازداشت دستکم ۵۷ نویسنده ایرانی در سال ۲۰۲۲، تصریح کرد: “جمهوری اسلامی اکنون بدون رقیب، زندانبان بیشترین تعداد نویسندگان زن در جهان است.”

سپیده رشنو روز پنجشنبه، بیست و ششم بهمن از ارسال پرونده خود با حکم ناعادلانه حبس سه سال و یازده ماهه به اجرای احکام زندان اوین تهران، خبر داد.

وی با اعلام اینکه به محض رسیدن پرونده به اجرای احکام، ممنوع‌الخروج نیز شده، نوشت: “البته این ممنوع‌الخروجی برای کسی است که قصد رفتن ندارد.”

سپیده رشنو ٢۵ تیر ماه ۱۴۰۱، در پی اعتراض به حجاب اجباری و مقاومت در برابر مزدوران تحمیلگر آن، بازداشت و وادار به اعتراف اجباری در مقابل دوربین شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید