جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهرداد بختیاری برگزار شد

مهرداد بختیاری

جلسه رسیدگی به اتهامات مهرداد بختیاری، عموی پویا بختیاری از جان‌باختگان اعتراضات آبان ۹۸، در یکی از شعب دادسرای عمومی و انقلاب شهر کرج برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲، جلسه رسیدگی به اتهامات مهرداد بختیاری، عموی پویا بختیاری از جان‌باختگان اعتراضات آبان ۹۸، در شعبه اول دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی سید موسی آصف الحسینی برگزار شد.

در این جلسه، آقای بختیاری به همراه وکیل مدافع خود از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “اجتماع و تبانی” به دفاع از خود پرداخت.

آقای بختیاری در تاریخ چهارم بهمن ماه با دریافت ابلاغیه‌ای به شعبه مذکور احضار شده بود.

این پرونده مربوط به تیرماه ۱۴۰۱ است که آقای بختیاری به همراه ناهید شیرپیشه در یک پرونده مشترک متهم شناخته شده‌اند.

در فروردین ماه سال جاری، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهرداد بختیاری از بابت پرونده دیگری در شعبه اول دادگاه انقلاب برگزار شده بود که ایشان از اتهامات انتسابی در آن پرونده تبرئه شد.

مهرداد بختیاری در تاریخ بیستم تیرماه ۱۴۰۱، پس از انتشار ویدیویی در خصوص نحوه بازداشت خانم شیرپیشه، مادر پویا بختیاری و انتشار تصاویری از قفل شکسته در منزل او، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

وی در تاریخ دوازدهم شهریورماه سال گذشته، با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

پیش‌تر منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری اعلام کرد که پسر ۲۷ ساله‌اش در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در فاز ۴ مهرشهر کرج به ضرب گلوله کشته شد.

به گفتهٔ او، پویا به همراه خواهر و مادرش در دومین روز از اعتراضات مردمی به افزایش قیمت بنزین به راهپیمایی معترضان پیوست که جمجمه‌اش هدف گلوله قرار گرفت و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت.

پویا بختیاری (زاده ۱۹ شهریور ۱۳۷۱ – درگذشتهٔ ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در مهرشهر کرج) یکی از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۳۹۸ ایران است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید