گزارشی از وضعیت جدید متهمان پرونده “شهرک اکباتان”

میلاد آرمون، علیرضا کفایی، امیرمحمد خوش اقبال، علیرضا برمرز پورناک، سید محمدمهدی حسینی، حسین نعمتی، مهدی ایمانی و نوید نجاران،

پیام درفشان، وکیل دادگستری، جزئیات جدیدی از وضعیت متهمان پرونده “شهرک اکباتان” را ارائه کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس جزئیات جدید، میلاد آرمون، سید محمد مهدی حسینی، مهدی ایمانی و نوید نجاران در دادگاه انقلاب تهران با اتهام “محاربه” محاکمه خواهند شد.

لازم به ذکر است که این پرونده به اعتراضات آبان 1401 در شهرک اکباتان تهران مربوط می‌شود. تاکنون اطلاعات دقیقی از زمان برگزاری دادگاه و جزئیات بیشتر اتهامات ارائه نشده است.

همچنین، وضعیت سایر متهمان این پرونده هنوز به طور کامل مشخص نیست. خانواده‌های متهمان و فعالان مدنی خواهان برگزاری دادگاهی عادلانه و شفاف برای این پرونده هستند.

پیام درفشان، وکیل دادگستری در این خصوص اعلام کرد: میلاد آرمون، سید محمد مهدی حسینی، مهدی ایمانی و نوید نجاران چهار نفر از متهمان پرونده موسوم به “شهرک اکباتان” که با اتهام «محاربه» در زندان هستند و آزاد نشده اند، در دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی محاکمه خواهند شد.

آقای درفشان ضمن بیان اینکه چهار متهم دیگر این پرونده آزاد شده اند در ادامه افزود: ما چهار نفری که آزاد نشدند را طی برگزاری دادگاه دیدیم و می‌دانیم چه حال بدی دارند که دوستانشان آزاد شدند و آنها هنوز در زندان هستند. همچنین این بچه‌ ها که در زندان قزلحصار هستند هر هفته شاهد انتقال زندانیان به سلول انفرادی این زندان برای اجرای حکم اعدام هستند.

لازم به ذکر است، چندی پیش پس از برگزاری چهار جلسه دادرسی، دادگاه پرونده هر هشت متهم را برای تحقیقات به دادسرا ارسال نکرد و شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی، تسریع در رسیدگی و تعیین تکلیف وضعیت متهمین به پرونده ورود کرد.

از میان این هشت متهم، حسین نعمتی، علیرضا برمرزپورناک و علیرضا کفایی در تاریخ هجدهم بهمن ماه و امیرمحمد خوش اقبال در تاریخ بیست و پنجم ماه جاری، با تودیع وثیقه از زندان قزل‌حصار آزاد شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید