عدم دسترسی به خدمات پزشکی، گزارشی از آخرین وضعیت عباس واحدیان شاهرودی در زندان وکیل آباد مشهد

عباس واحدیان شاهرودی

عباس واحدیان شاهرودی، فعال مدنی که در حال حاضر در زندان وکیل آباد مشهد دوران محکومیت خود را سپری می کند، از بیماری های متعددی از جمله بیماری پوستی، عفونت لثه، تنگی نفس و تپش قلب رنج می برد. با وجود وخامت حال عمومی آقای واحدیان، مسئولین زندان از اعزام او به بیمارستان و یا ارائه خدمات پزشکی مناسب به وی خودداری می کنند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عباس واحدیان شاهرودی، نویسنده و فعال مدنی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد، علیرغم حال نامساعد جسمی، از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این فعال مدنی ضمن تایید این خبر گفت: “آقای واحدیان شاهرودی از بیماری پوستی رنج میبرد. او اخیرا با لکه های قرمزی بر روی پوست خود مواجه شده و اکنون این بیماری به طرز چشمگیری شدت یافته است، با این وجود این زندانی از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.”

در آبان ماه سال جاری، این فعال مدنی در اعتراض به عدم رسیدگی مناسب پزشکی دست به اعتصاب زده و از دریافت داروهای خود امتناع کرده بود.

عباس واحدیان همچنین مبتلا به بیماریهای دیگری همچون بیماری ریوی، تنگی نفس، تپش قلب، فشار عصبی و عفونت شدید لثه است. پیشتر یک منبع نزدیک به خانواده آقای شاهرودی به هرانا گفته بود: “عفونت لثه و دندان عباس واحدیان به قدری زیاد شده که دکتر بهداری زندان اعلام کرده است، نیاز جدی به رسیدگی پزشکی تخصصی دارد و هر لحظه احتمال سکته قلبی برای این زندانی وجود دارد. علاوه بر این، نیاز به آزمایش اکو دارد.”

عباس واحدیان شاهرودی در تاریخ ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۰، توسط ماموران اداره اطلاعات در شهرستان رضوانشهر بازداشت شد. وی در بهمن ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب مشهد، از بابت اتهاماتی از جمله “تشکیل گروه به قصد اقدام علیه امنیت کشور و همکاری با گروه های مخالف نظام” به تحمل ۱۱ سال حبس محکوم شد؛ با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۰ سال از این محکومیت قابل اجرا است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید