سه متهم سیاسی توسط دادگاه تجدیدنظر در مجموع به چهارده سال حبس محکوم شدند

محسن حاجی محمدی، رضوانه احمدخان بیگی و بهفر لاله زاری

تایید حکم حبس محسن حاجی محمدی، رضوانه احمدخان بیگی و بهفر لاله زاری توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، این حکم که مجموعا ۱۴ سال حبس را برای این سه فعال سیاسی در نظر گرفته، نمونه‌ای از نقض آشکار حقوق بشر در ایران است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم حبس محسن حاجی محمدی، رضوانه احمدخان بیگی و بهفر لاله زاری، متهمان سیاسی محبوس در زندان اوین توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

بر اساس این حکم که اخیرا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران صادر و به این افراد ابلاغ شده، بهفر لاله زاری و همسرش رضوانه احمد خان بیگی هر کدام به پنج سال حبس و محسن حاجی محمدی، دیگر متهم این پرونده به تحمل چهار سال زندان محکوم شدند.

چندی قبل خانم احمد خان بیگی و همسرش آقای لاله زاری، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری هر کدام از بابت اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی به چهار سال حبس و به بابت تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس، مجموعا ده سال زندان محکوم شدند.

همچنین محسن حاجی محمدی با رای قاضی افشاری از بابت اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به چهار سال حبس محکوم شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان در تاریخ سیزدهم آذر در شعبه مذکور برگزار شده بود.

رضوانه احمدخان بیگی، فعال مدنی در تاریخ بیست و هفتم شهریورماه، به همراه همسر خود بهفر لاله زاری، زندانی سیاسی سابق، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شدند.

آقای لاله زاری پس از هفت روز بازداشت در سلول های انفرادی پلیس امنیت، به زندان اوین منتقل شد. رضوانه احمد خان بیگی نیز پس از بازداشت به زندان قرچک ورامین انتقال یافت. وی چندی بعد به زندان اوین منتقل شد.

آقای حاجی محمدی شهریورماه سال جاری، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از هفت روز بازداشت در سلول انفرادی پلیس امنیت، به زندان اوین منتقل شد.

محسن حاجی محمدی، رضوانه احمدخان بیگی و بهفر لاله زاری پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و تحمل حبس را داشته اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید