احضار رامین قشقایی جهت اجرای حکم حبس به اجرای احکام دادسرای قزوین

رامین قشقایی

رامین قشقایی، شهروند ساکن قزوین، جهت اجرای حکم حبس به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب این شهر احضار شده است. محکومیت ایشان به شش سال حبس تعزیری و مجازات های تکمیلی، عینا در دادگاه تجدیدنظر نیز تایید شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رامین قشقایی، فرزند محمد امین شهروند ساکن قزوین جهت اجرای حکم حبس به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب این شهر احضار شد. چندی پیش محکومیت آقای قشقایی به شش سال حبس تعزیری و مجازات های تکمیلی، توسط دادگاه تجدیدنظر استان قزوین عینا تایید شد.

بر اساس احضاریه ای که اخیرا توسط شعبه دوم اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب قزوین صادر شده است، از آقای قشقایی خواسته شده تا ظرف مهلت سی روز از زمان ابلاغ جهت اجرای حکم حبس در این شعبه حاضر شود.

رامین قشقایی در تاریخ بیست و یکم اسفندماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری خود واقع در قزوین، بدون ارائه حکم قضایی و با اعمال خشونت بازداشت شد. او در اردیبهشت ماه سال جاری با تودیع وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان چوبیندر قزوین آزاد شد.

جلسه بدوی دادرسی به اتهامات این شهروند در تاریخ یکم مرداد امسال توسط شعبه یک دادگاه انقلاب قزوین برگزار شد. او سپس از بابت اتهام “اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرایم، ضد امنیت داخلی کشور” به پنج سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی” به یک سال حبس، مجموعا شش سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی، منع خروج از کشور و دو سال اقامت اجباری در شهرستان نیک شهر واقع در استان سیستان و بلوچستان محکوم شد.

حکم صادره اخیرا توسط دادگاه تجدیدنظر استان قزوین عینا تایید و به رزا اعتماد انصاری، وکیل مدافع آقای قشقایی ابلاغ شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس برای وی قابل اجرا خواهد بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید